افغانستانبرگزیده های سایت

هرچه زودتر انتخابات برگزار شود/ تهدید اعضای مجلس قابل قبول نیست

رئیس و برخی اعضای مجلس نمایندگان در جلسه عمومی چهارشنبه این مجلس از حکومت خواستند که هر چه زودتر انتخابات را برگزار کرده و دست از تهدید اعضای مجلس بردارند.

به گزارش خبرگزاری رشد، عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان گفت: تهدید اعضای مجلس نمایندگان تهدید مردم افغانستان است و قابل قبول نمی باشد.

راضیه سادات منگل عضو مجلس نمایندگان ادعا دارد که پسر وزیر دفاع وی را تهدید به مرگ کرده و خائن و وطن فروش خطاب نموده است.

خانم سادات گفت: “بعد از اینکه وزیر دفاع از سوی مجلس استیضاح شده و رای اعتماد گرفت، پسرش من را تهدید به مرگ کرده و می گوید که چرا در مجلس وزیر را بی کفایت خواندی، تو وطن فروش هستی، تو خائین هستی.”

بانو سادات افزود: من منحیث یک وکیل با دلایلی که دارم حق دارم که ابراز نظر کنم، باز هم می گویم که وزیر دفاع بی کفایت است، اما فرزندش چه حق دارد که من را تهدید به مرگ می کند.

این عضو مجلس اسنادی را به اعضا و رئیس مجلس داد که گویای تهدید فرزند وزیر دفاع علیه‌اش بود.

عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس گفت: تهدید اعضای مجلس تهدید مردم افغانستان است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس مجلس افزود به این موضوع از راه حقوقی و قانونی رسیدگی خواهد شد.

رئیس مجلس از حکومت خواست که هرزودتر انتخابات پارلمانی را برگزار کند.

کمال ناصر اصولی نماینده دیگر مجلس در این ارتباط گفت: “فرزند وزیر دفاع چه حق دارد که مثل سگ دیوانه بیاید یک وکیل را تهدید به مرگ کند”.

اصولی می گوید: “فرزند وزیر دفاع در شفاخانه چهار بستر داکتر است و من اسناد دارم که با یک امضای خود پنجاه هزار دالر رشوه گرفته است”.

خانم ریحانه آزاد عضو مجلس گفت: حکومت پارلمان فعلی را به گرو گرفته است و خواست قانونی مردم از طریق این پارلمان عملی نمی شود.

بانو آزاد گفت: باید حکومت هرچه عاجل انتخابات را برگزار کنند تا نمایندگان واقعی مردم بیاید و ممثل واقعی خواست مردم در مجلس باشند.

این عضو مجلس می گوید: من از استیضاح وزرای سکتور امنیتی و دادن رای اعتماد به آن‌ها شرم دارم و دیگر آبروی نزد مردم نداریم.

داکتر رمضان بشر دوست می گوید: ما خود را کر و کور ساخته و منافع ملی را معامله کردیم.

بشر دوست می گوید: همین که وکلا امر ترفع، تبدیل و پروژه را می گیرند، خلاف قانون بوده و معامله است.

بشر دوست باور دارد هر تصمیم که به اساس قوم، سمت و مذهب باشد خیانت است که از سوی وکلا صورت می گیرد.

محمد عارف رحمانی می گوید: از منظر شریعت و قانون هر کسی که به وزرای دفاع، داخله و رئیس عمومی امنیت ملی رای اعتماد داده است پاسخگوی خون شهدا است.

وی به وزاری سکتور امنیتی هشدار می دهد که اگر امنیت را تامین نکنند باز یک اقلیت ۵۱ نفری می‌تواند دوباره شما را به استیضاح بکشاند.

ناهید فرید عضو دیگر مجلس نمایندگان می گوید: استیضاح وزرای سکتور امنیتی از سوی مجلس یک اشتباه بود که دیدگاه مردم را نسبت به وکلا منفی ساخته است.

خانم فرید گفت: «اینجا منافع شخصی و قومی مطرح است نه منافع ملی».

محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن