افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

هرگز امارت طالبان جای نظام جمهوری اسلامی افغانستان را نمی‌گیرد

محمد عمر داوودزی، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان در نشستی در کابل تاکید کرد که امارت طالبان هرگز جای نظام جمهوری اسلامی این کشور را نمی‌گیرد.

داوودزی گفت، طالبان امارت نمی‌خواهند بلکه با حکومت مشارکت می‌خواهند.

او علاوه کرد، افغانستان زیاد پیشرفت کرده است و نظام امارت طالبان بجای نظام جمهوری اسلامی برای مردم این کشور قابل قبول نیست و نظام جمهوری هیچگاه تغییر نمی‌کند.

داوودزی افزود: «سال سالی حساس است، سال سالی مذاکره است، سال سالی صلح است و حکومت مکلف است از مردم‌اش مشوره بگیرد که برگزاری لوی جرگه به همین خاطر است».

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان ادامه داد، لوی جرگه( نشست بزرگان) برای تمدید حکومت و دست کاری انتخابات برگزار نمی‌شود، فقط برای تصمیم‌گیری در مورد صلح است.

قرار است لوی جرگه مشورتی تا دو هفته دیگر در شهر کابل برگزار شود، اما سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اخیراً گفته بود که ممکن است به دلیل مناسب نبودن وضعیت هوا لوی جرگه با تأخیر برگزار شود.

از سوی دیگر، مذاکرات صلح نمایندگان طالبان با امریکا در این روزها در شهر دوحه قطر جریان دارد و طالبان گفته‌اند که روند این مذاکرات با تدریج اما محتاطانه پیش می‌رود.

شماری از رسانه‌های خبری به نقل از منابع طالبان گزارش دادند که نمایندگان طالبان با امریکا در این مذاکرات صلح در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تهدید نشدن هیچ کشوری از جانب کابل به توافق‌های دست یافته‌اند.

قابل ذکر است که دور پنجم مذاکرات صلح طالبان با امریکا بتاریخ ۲۵ فوریه امسال در شهر دوحه قطر برگزار شد و تا کنون ادامه دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن