برگزیده های سایتجهان

هر لحظه ممکن است جنگ هسته‌ای آغاز شود

کیم این ریونگ معاون سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که شرایط در شبه جزیر کوریا به حساسترین نقطه رسیده و هر لحظه ممکن است جنگ هسته‌ای آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری رشد، معاون سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل خطاب به کمیته خلع سلاح هسته‌ای سازمان ملل گفت، کوریای شمالی تنها کشور جهان است که مستقیما و بشدت از سوی آمریکا مورد تهدید هسته‌ای قرار گرفته است. او گفت که کشورش حق دارد از سلاح هسته‌ای در دفاع از خود استفاده کند.

این مقام کوریا گفته است که خطرناک ترین مسئله، طرح امریکا برای اجرای یک عملیات مخفی با هدف از بین بردن رهبر کوریای شمالی است.

تنش‌ها میان امریکا و کوریای شمالی در چند ماه اخیر به بالاترین حد ممکن رسیده و تهدیدات دو قدرت به حمله نظامی به هم دیگر ازبحران های موجود در جهان است.

موضع گیری معاون سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل در واکنش به سخنان تیلرسون وزیر خارجه امریکا بیان شد که روز یکشنبه گفته بود تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران کوریای شمالی تا شلیک اولین بمب ادامه می یابد.

هرچند اطلاعاتی به رسانه‌ها درز کرده است که نشان می‌دهد این کشور علیرغم تهدید هم دیگر با هم کانال های ارتباطی دارند که از دید کشورها مخفی نگهداشته شده است.

معاون سفیر کوریای شمالی همچنین گفت که کشورش از نابودی کامل سلاح‌های هسته‌ای و جهان بدون بمب هسته‌ای دفاع می کند اما وقتی امریکا پیمان منع سلاح‌های اتمی را رد می‌کند و کوریای شمالی را با سلاح هسته‌ای تهدید می‌کند، کوریای شمالی نمی‌تواند به این پیمان بپیوندند.

پیونگ یانگ در سال جاری اعلام کرد که به یک قدرت هسته ای تمام عیار بدل شده است و دارای بمب هسته ای و هایدروجنی و همچنین موشک های بالستیک حمل آنها است.

با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهوری امریکا تنش‌ها میان این دو کشور تا سر حد جنگ پیش رفته است. چندی پیش ترامپ اعلام کرد که راه های گفت‌وگوی سیاسی برای حل بحران کوریای شمالی به پایان رسیده است.

در همین حال کوریای شمالی از ایران، دیگر مخالف امریکا در منطقه خواسته است برای مقابله با امریکا با کوریای شمالی همراه شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن