اجتماعیبرگزیده های سایت

هزار لبخند برای صلح

کمپاین هزار لبخند برای صلح از سوی سازمان دنیای بدون خشونت در شهر کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در این نمایشگاه که تحت نام کمپاین بین المللی “هزار لبخند برای صلح” امروز در محوطه قصر مخروبه دارالامان در شهر کابل برگزار شد، حدود یک هزار تصویر به نمایش گذاشته شد.

مسئولین سازمان دنیای بدون خشونت و موسسه مطالعات حقوق بشر برای صلح در افغانستان که برگزار کنندگان این نمایشگاه سه روزه عکس اند می گویند که در این عکس ها لبخند افراد در سنین مختلف از افغانستان و برخی از کشور های جهان به تصویر کشیده شده است.

فیض احمد صداق رئیس سازمان دنیای بدون خشونت، امروز در جریان این نمایشگاه گفت که کمپاین هزار لبخند برای صلح، شش ماه قبل آغاز شده بود، زمانیکه تعداد زیادی از شهروندان افغانستان به کشور های اروپایی مهاجرت می کردند و فضای شهر کابل برای مردم افغانستان ناامید کننده شده بود.

وی افزود که سازمان دنیای بدون خشونت و نهادهای همکار، تصمیم گرفتند تا یک هزار لبخند را در قالب تصویر جمع آوری کنند و به نمایش بگذارند.

آقای صداق گفت: “ما کار مان را طی شش ماه از کوچه و پس کوچه های کابل آغاز کردیم و از لبخند های هموطنان مان عکس گرفتیم و بلاخره رویای راه اندازی این کمپاین، به حقیقت پیوست”.

به گفته وی، فعالین صلح بین المللی از هفت کشور جهان نیز با ما همکاری کردند و لبخند صلح برای مان فرستادند.

رئیس سازمان دنیای بدون خشونت خاطر نشان ساخت: “هدف اصلی ما از جمع آوری لبخندها، حمایت از نیروهای امنیتی کشور بود، کوچک ترین کاری که ما می توانیم برای نیروهای امنیتی مان انجام دهیم، همین بود”.

کمال سادات معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز از این کمپاین استقبال کرده و می گوید که راه اندازی چنین کمپاین هایی، چهره جدیدی از نسل جوان افغانستان به جهانیان نشان می دهد.

وی افزود: “این همه عکس به ما پیام می دهد که بیاید خنده کنیم، در صلح زنده گی کنیم، از جنگ و نفرت چیزی حاصل نمی شود. ما به همکاری معینیت جوانان از راه اندازی این کمپاین تقدیر می کنیم و از جوانان دیگر هم می خواهیم که در صفحات اجتماعی تان عکس های لبخند را نشر کنید.”

برگزار کنندگان این نمایشگاه از تمام طرف های درگیر جنگ می خواهند تا از آسیب رسانیدن به غیر نظامیان خودداری کنند.

این فعالین صلح، روی نقش جوانان در مذاکرات صلح تاکید کرده و می گویند که در مذاکرات مستقیم با مخالفین مسلح نباید دستآورد های سیزده سال اخیر کشور قربانی گردد.

قابل یاد آوری است که در کنار این نمایشگاه، نمایشات تیاتر و موسیقی زنده نیز راه اندازی شده بود.

محمد عرشیا گوهری/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن