افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

هسته خطرناک جاسوسی گروه طالبان در پکتیکا بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری رشد، در خبرنامه آمده است که نقیب الله درانی مشهور به عبدالحی مسئول ارتباطی سازمان ISI پاکستان و مسئول ماین های مقناطیسی و ترورهای هدفمند نیز به هراه 4 تن تروریست دیگر توسط نیروهای عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه ای می گوید که منسوبین این ریاست هسته‌ی ۵ نفری جاسوسی – تروریستی گروه طالبان(شبکه حقانی) را در ولایت پکتیکا بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، در خبرنامه آمده است که نقیب الله درانی مشهور به عبدالحی مسئول ارتباطی سازمان ISI پاکستان و مسئول ماین های مقناطیسی و ترورهای هدفمند نیز به هراه ۴ تن تروریست دیگر توسط نیروهای عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت شده است.

در خبرنامه ذکر شده است که نامبره در سال ۱۳۹۸ به شهر کراچی پاکستان رفته و در یکی از هوتل های شهر کراچی با دو تن از افسران استخبارات ISI به نام های امیربهای و قدیم ملاقات کرده بود.

در جریان ملاقات او از سازمان استخباراتی پاکستان هدایت گرفته بود تا فعالیت های تخریبی و تروریستی را در ولایات پکتیا، پکتیکا و خوست انجام دهد.

نقیب الله هسته خود را موظف کرده بود تا ارتباطات خود را با یکی از گروپ های  طالبان به رهبری اختر محمد و قمندان قریشی نزدیک تر کند. این هسته در همکاری مشترک با طالبان و بنا بر هدایت های سازمان ISI ماین گذاری و ترور ها را انجام می دادند.

در این آخرین مورد، این هسته درصدد بود تا یک عراده موترسایکل و یک عراده موتر فلدر مملو از مواد انفجاری را در یکی از نقاط مزدحم شهر شرنه انفجار دهند که قبل از انجام این حمله‌ی تروریستی، نیروهای عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی این توطئه‌ی آنها را کشف و خنثی نمود.

ریاست عمومی امنیت ملی کشور گفته است که افغانستان مکان امن و حیات خلوت برای فعالیت جاسوسان داخلی و خارجی نخواهد بود. نیروهای عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی به هیچ گروه و دسته ای اجازه نخواهد داد تا دست به فعالیت های جاسوسی-  تروریستی بزند و با عاملین ان مطابق به قوانین ملی و بین المللی برخورد صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r73p

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن