اجتماعیبرگزیده های سایتجهان

هشتاد هزار پناهجوی افغانی از اروپا اخراج می شوند

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که در نشست بروکسل از حکومت افغانستان بخواهد که هشتاد هزار پناهجو را که حالا در اروپا بسر می برند، دوباره بپذیرد.

روزنامه گاردین بریتانیا با استناد از یک سند گزارش داده است که اتحادیه اروپا بعضی از کمک‌ هایش را برای افغانستان حتی در صورت بدتر شدن شرایط امنیتی، مشروط به اخراج مهاجران خواهد کرد.

درهمین حال وزارت مهاجرین و عودت کنندگان گفته است که در مورد سرنوشت پناهجویان افغانستانی با کشورهای اروپایی سرگرم گفتگو اند.

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که در نشست بروکسل، از حکومت افغانستان بخواهد که هشتاد هزار پناهجو اش که حالا به اروپا به سر می برند، دوباره بپذیرد.

روزنامه گاردین با استناد از یک سند گزارش داده است که اتحادیه اروپا ممکن است، بخشی از کمک‎ های خود را به مساله مهاجران غیرقانونی مشروط نماید.

در بخشی از گزارش گاردین که از یاداشت ‎های سری اتحادیه اروپا نقل کرده آمده است که: “این اتحادیه از وضعیت امنیتی روبه وخامت افغانستان اطلاع دارد، افغانستان نسبت به هر زمانی دیگر به میدان حملات تروریستی مبدل شده و زندگی غیر نظامیان در این کشور با خطر مواجه می‎باشد. اما با وجود این همه، ۸۰ هزار مهاجر افغانستانی در یک زمانی کوتاه از اتحادیه اروپا دوباره به افغانستان فرستاده خواهند شد.”

براساس گزارش ها، اتحادیه اروپا این خواست اش را به حکومت افغانستان در نشست بروکسل، مطرح می کند. نشست بروکسل برای کمک به افغانستان قرار است هفته آینده در شهر بروکسل پایتخت بلجیم برگزار شود.

درهمین حال وزارت مهاجرین و عودت کنندگان گفته است که در مورد سرنوشت پناهجویان افغانستانی با کشورهای اروپایی سرگرم گفتگو اند.

اتحادیه اروپا در حالی تصمیم به اخراج هشتاد هزار پناهجو افغانستانی گرفته است که در حال حاضر روزانه بیش از شش هزار تن از کشورهای پاکستان و ایران بشکل داوطلبانه به کشور بر می گردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن