افغانستانبرگزیده های سایت

هشدار معاون رییس جمهور از افزایش اختلافات قومی در کشور

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری هشدار می‌دهد در صورتی که اختلاف نظرهای منفی میان نخبگان کشور روز به روز افزایش یابد، کشور به سوی بحران خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری رشد، او تاکید کرد که باید جلو این پدیده گرفته شود و اختلافاتی که سران سیاسی کشور دارند نباید تاثیری در منافع ملی کشور داشته باشد.

آقای دانش که در مراسم گرامی‌داشت از بیست‌مین سالیاد صادقی نیلی صحبت می‌کرد گفت که وحدت یگانه را برای تامین آسایش برای مردم و حل چالش‌های کشور است.

معاون دوم رییس جمهور گفت: “اختلاف نظرها، پراکندگی‌ها و رقابت‌های منفی و ویرانگر به سمتی پیش می‌رود که اگر چاره سنجی نشود، حتما مردم ما را به سراشیب یک بحران و یک ناکامی دیگر سوق خواهد داد.”

او همچنان اختلاف‌های درونی میان نخبگان کشور را از مشکلات اصلی کشور دانست و گفت: “مشکل اصلی در ناهماهنگی‌ها و اختلافات داخلی است، البته بدون شک اختلاف نظر یک امر طبیعی و سبب اصلاح و تکامل است؛ اما این اختلاف نظر نباید سبب تضعیف بنیادهای کشور و در مغایرت با منافع ملی باشد.”

در همین حال، حاجی ظاهر قدیر، معاون نخست مجلس نمایندگان گفت: “شما را به خدا قسم قلب تان می‌گوید که حکومت وحدت ملی دارد؟ نه چرا که همه ما به طرف قوم‌گرایی رفته‌ایم.”

شماری از شهروندان کشور نیز پیوسته تاکید دارند که قوم‌گرایی و تعصب در سطح پایین و مردمی وجود ندارد؛ اما شماری از چهره‌های سیاسی این موضوع را دامن می‌زنند.

آگاهان اما هشدار می‌دهند در صورتی که این بیماری (قوم‌گرایی) در جامعه‌ی افغانستان گسترش یافت، هیچ سنگی بر روی سنگ دیگر بند نخواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن