برگزیده های سایتتحلیل

هفته پیش رو، دو چرخبال به هلمند فرستاده می شود

هند چهار بال هلیکوپتر نظامی را به قوای امنیتی افغان کمک کرد که پس از دو هفته بسته بندی آن ها، دو روز پیش در اختیار وزارت دفاع ملی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رشد، مقام های وزارت دفاع ملی می گویند، در هفته پیش رو، دو چرخ بال این هلیکوپتر به ولایت هلمند فرستاده می شود.

عبدالوهاب وردک فرمانده قوای هوایی وزارت دفاع ملی گفته است، با استفاده از این چرخ بال ها، لانه های اصلی گروه های هراس افگن، نابود خواهد شد.

به گفته این مقام وزارت دفاع ملی؛ در حال حاضر آموزش دهی و مسلک ساختن نیروها در بخش قوایی در داخل کشور و بیرون از کشور جریان دارد.

فرمانده قوای هوایی آمار می دهد که ۲۰۰ نفر در کشورهای امریکا، جمهوری چک و امارات متحده عربی، مصروف آموزش در بخش هوایی هستند.

در همین حال؛ کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان در کنار این کمک های نظامی هند، خواستار حمایت های همه جانبه ناتو از نیروهای افغان شد.

اعضای کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان می گویند: در صورتی که تداوم تجهیز به همین گونه ادامه یابد، سال پیش رو، سال خونین نخواهد بود.

در دو ماه اخیر، هند و ایالات متحده امریکا، نزدیک به ده چرخ بال هلیکوپتر نظامی را به قوای هوایی افغانستان کمک کرده اند. با این چرخ بال ها، انتظار می رود که لانه های اصلی هراس افگنان بیشتر مورد حمله قرار گیرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن