افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

همایش نامزدان کمپین بود و پیام تازه نداشت

ارگ در واکنش به همایش روز سه‌شنبه، چهارم سرطان شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفته است که سخنان نامزدان در این همایش حرفی تازه‌ای نداشته و کمپین پیش از وقت انتخاباتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری در یک پیام تصویری که به رسانه‌ها فرستاده است، از نهادهای مسوول خواست تا به گردهم‌آیی‌های که ماهیت کمپینی دارد، توجه کنند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری در ادامه گفته است که یکی از خصلت‌های حکومت‌های مردم‌سالار وجود زمینه‌ی بیان آزادانه دیدگاه‌های شهروندان است. او هم‌چنان گفته است حکومت از راه‌اندازی گردهم‌آیی‌ها استقبال می‌کند و سخنان نامزدان را نیز شنیده است اما این بیانات حرفی تازه نداشته است.

شورای نامزدان ریاست جمهوری امروز با راه‌اندازی یک همایش اعتراضی یک قطع‌نامه نُه ماده‌ای را صادر کرد. شورای نامزدان در این قطع‌نامه‌ بار دیگر خواستار تشکیل حکومت سرپرست و کناره‌گیری محمداشرف غنی از قدرت شد.

در قطع‌نامه، از محمداشرف غنی به عنوان رییس جمهور «اسبق» یاد شده است، زیرا به گفته نامزدان معترض، دوره کار محمداشرف غنی به عنوان رییس جمهور منتخب «در اول جوزای امسال» به پایان رسیده است و مطابق حکم ماده ۶۱ قانون اساسی دیگر رییس جمهور نیست.

نامزدان معترض در این قطع‌نامه یادآوری کرده‌اند در صورتی که محمداشرف غنی قصد دارد به عنوان رییس جمهور «سرپرست» به کارش ادامه دهد، از نامزدی خود در انتخابات ششم میزان بگذرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن