برگزیده های سایتجهان

همه‌ی مسلمانان را متهم نکنید

یوآخیم گاوک، رییس جمهور آلمان با اشتراک در یک مراسم افطار در میان مسلمانان این کشور گفت که مردم نباید همه‌ی مسلمانان را متهم به دامن زدن خشونت کنند.

به گزارش رشد؛ او دیروز در جمع روزه‌داران در موآبیت، یک ناحیه فقیرنشین در برلین گفت که بد گمانی میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان در حال افزایش است.

به گفته رییس جمهور آلمان حملات اسلام گرایان در پاریس و بروکسل بسیاری از آلمانی‌ها را نگران کرده؛ اما مردم باید بیشتر با مسلمانان دیدار کنند و هم‌نشینی اختیار کنند.

در منطقه‌یی که گاوک با روزه‌داران دیدار کرد بیشتر ساکنان آنرا مهاجران تشکیل می‌دهد.

این دیدار در حالی صورت گرفته که سه روز پیش فرد مهاجم ۴۹ تن را در یک کلب شبانه در شهر اورلاندو امریکا به قتل رساند.

این رویداد در تاریخ معاصر امریکا بی‌پیشینه دانسته شده و واکنش‌های گسترده‌یی را در سراسر دنیا در پی داشت.

با این حال رییس جمهور آلمان گفت: ” در حالی که بدگمانی در هر دو طرف در حال گسترش است، ترغیب (مردم) به ملاقات با یکدیگر اهمیت ویژه‌یی پیدا می‌کند.”

او نسبت به عمیق تر شدن اختلاف‌ها در جامعه‌ی آلمان هشدار داد و با تاکید از شهروندان این کشور خواست که با همسایگان مسلمانشان در فواصل منظم ملاقات کنند.

به گفته‌ی او تلاش‌ها برای ادغام (مهاجران) در آلمان موثر بوده و شمار رو به افزایش مسلمانان مخالفت شان را با تعبیر افراط گرایانه از قرآن اعلام می‌کنند.

پس از آغاز فصل تازه‌ی مهاجرت‌ها از آسیا و افریقا به سوی کشورهای اروپایی در سال گذشته‌ی میلادی، آلمان میزان بیشترین شمار پناهجویان است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن