برگزیده های سایتجهان

همکاری های ما با نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داشت

نورالحق علومی وزیر امور داخله با جنرال نک کارتر رئیس ستاد قوماندانی عمومی نیروهای زمینی بریتانیا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در این دیدار هر دو طرف روی تحکیم روابط و همکاری های دو جانبه در راستای مبارزه مشترک علیه تروریزم، مواد مخدر، آموزش و حمایت از نیروهای پولیس ملی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور داخله از همکاری دوامدار کشور انگلستان با افغانستان مخصوصا در بخش آموزش، تجهیز و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی در عرصه های مبارزه علیه تروریزم و مواد مخدر قدردانی کرده و افزود که این کشور در پانزده سال گذشته در جهت مبارزه علیه کشت، تولید و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر با وزارت امور داخله همکاری های چشمگیر نموده است.

همچنان وزیر امور داخله با اشاره به وضعیت امنیتی کشور گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اکنون از آمادگی لازم برای سرکوب گروهای هراس افگن برخوردار بوده و روی بلند بردن ظرفیت ها، ارزیابی چالش ها و رفع کمبودی ها در بخش های مختلف وزارت امور داخله کار صورت گرفته است.

وی افزود که نیروهای پولیس ملی در سال آینده آماده مقابله و مهار هرگونه چالش امنیتی بوده واین نیروها دارای ظرفیت و توانایی کافی جهت دفاع از مردم در برابر تروریستان و جنایت کاران هستند.

در همین حال نک کارتر رئیس ستاد قوماندانی عمومی نیروهای زمینی بریتانیا با حمایت از برنامه های کاری رهبری وزارت امور داخله به ویژه در بخش مبارزه علیه تروریزم و آموزش نیروهای پولیس ملی افغانستان، گفت که کشور انگلستان در همآهنگی با جامعه جهانی در کنار مردم افغانستان قرار داشته و تا زمانیکه نیاز است همکاری های ما در چارچوب (ماموریت حمایت قاطع) با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داشت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن