اخبار کوتاهافغانستانبازسازی

هند هواپیماهای نظامی افغانستان را ترمیم می کند

 

منپریت وهرا، سفیر هند در افغانستان اعلام کرده که کشورش آماده است که چرخبا‌ل‌ها و هواپیماهای ترابری نظامی افغانستان را ترمیم کند.

به گزارش رشد، آقای وهرا به خبرگزاری رویترز گفته است که هزینه‌ی تعمیر این چرخبا‌ل‌ها و هواپیماهای به ۵۰ میلیون دالر امریکایی می‌رسد.

به گفته‌ی او، تیم متخصصان هندی چرخبال‌های روسی ام-۳۵ و هواپیماهای ترابری نظامی افغانستان را پیشتر بررسی کرده‌اند.

سفیر هند افزوده است کشورش به زودی تصمیم می‌گیرد که این کمک‌های نظامی را چگونه در اختیار حکومت افغانستان قرار بدهد.

آقای وهرا گفته که یک گزینه‌ی ‌این است که قطعه‌های اضافی برای این چرخبال‌ها و هواپیماها خریداری و به صورت مستقیم در اختیار حکومت افغانستان قرار داده شود. گزینه‌ی دیگر این است که کار تعمیر آنها به کمک کشورهایی که این چرخبال‌ها و هواپیماها را تولید کرده‌اند، انجام شود.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفته که چنین کمک‌ها بسیار ضروری است و حکومت افغانستان از آن استقبال می‌کند.

آقای وزیری افزود: “در افغانستان جنگ با هراس‌افگنی جریان دارد. هر کشوری که در این جنگ به ما کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم به ویژه کمک هند که کشور دوست ما است.”

او گفت: “نیروی هوایی ما در ترمیم چرخبا‌ل‌های روسی مشکل دارد. افغانستان کشوری مستقل است و می‌تواند با هر کشور دیگری رابطه‌ی خوب داشته باشد. دوستی ما با هند دیرینه است. ما در هر بخشی با هم همکاری داریم. من فکر نمی‌کنم که این کار برای کشور دیگری خطری در پی داشته باشد و یا به دوستی با کشوری دیگری تاثیر بدی بگذارد.”

برخی از چرخبال‌های کشور ساخت اتحاد شوروی سابق است. متحدان غربی کشور آماده‌ی تعمیر این چرخبال‌ها به نظر نمی‌رسد، اما هند به این امر توجه‌ی چندانی نخواهد کرد.

پیش از این افغانستان بارها خواستار کمک نظامی هند شده، اما هر بار نگرانی پاکستان، رقیب سرسخت هند را برانگیخته بود.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن