اجتماعیبرگزیده های سایت

هنوز در ولسوالی های کابل مکتب و کلینیک معیاری وجود ندارد

نهاد مدافع زنان و کودکان موسوم به” موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان” امروز یکشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی در کابل نتایج گفتمان های اجتماعی این موسسه را که در سه ولسوالی کابل انجام شده است، ارایه کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد، جمیله عزیزی؛ معاون موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان می گوید که هدف اصلی شان ایجاد گروه های داد خواهی به منظور یافتن چالش ها و راه حل آن ازطریق گفتمان های اجتماعی می باشد.

خانم عزیزی افزود: یکی از برنامه های که درچند سال اخیر با رویکرد متفاوت اجرا شده است برنامه مشارکت مدنی مردم است که با حمایت مالی موسسه بین المللی “کاونترپارت” و توسط نهاد های مدنی اجرا شده است.

عزیزی علاوه کرد: موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان به عنوان یکی ازنهاد های همکار با برگزاری گفتمانهای اجتماعی بین شهروندان درسطح  ولسوالی( کابل، پغمان، و شکر دره) ولایت کابل پرداخته که نشان دهنده چالش های فراوان است.

خانم عظیمی افزود: یافته های گفتمان اجتماعی درقالب مشارکت ملی نشان می دهد که درسه ولسوالی ولایت کابل هنوزمکتب و شفاخانه و سرک معیاری وجود ندارد.

معاون موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان گفت: مشکلات اساسی و مشترک که در سه ولسوالی کابل( کابل، پغمان و شکردره) شناسایی شده است، نبود مکتب معیاری با امکانات کافی و اساتید مجرب است.

خانم عزیزی افزود: تجمع کثافات درتمامی ولسوالی ها وعدم جای مناسب برای آنها، نبود آب آشامیدنی و خراب بودن سرک های عمومی کوچه ها و مسیر رفت و آمد یکی دیگر از مشکلات است.

عزیزی عدم کلینیک های صحی معیاری و امکانات کافی برای ارایه خدمات صحی را از دیگر چالش های شناسایی شده عنوان کرد.

وی از سران حکومت وحدت ملی خواست که به مشکلات کابل و بقیه ولسوالی های آن به عنوان پایتخت کشور رسیدگی جدی نماید.

محمد رقیب فیاض- کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن