افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

هنوز روی آتش بس تصمیم نگرفته ایم

گروه طالبان می‌گویند که مشوره‌ها با رهبری این گروه در مورد درخواست زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحه افغانستان در مورد برقراری آتش‌بس در این کشور جریان دارد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ناوقت دیروز شنبه ۲۸ دسمبر (هفتم جدی) به یکی از رسانه ها گفته بود که تا اکنون هیچ تصمیمی در مورد تامین آتش‌بس از سوی این گروه در افغانستان گرفته نشده است.

آقای مجاهد افزود: “در مورد آتش‌بش موقت که من معلومات بدست آوردم، مشوره‌ها هنوز هم ادامه دارد، تا اکنون نهایی نشده است. مشوره‌ها که نهایی شد انشاه الله نتیجۀ آن را اعلام خواهیم کرد“.

مذاکرات صلح امریکا با طالبان پس از سه ماه توفق به تاریخ (هفتم دسمبر) در قطر از سر گرفته شد و در این گفتگوها افزون بر تامین آتش‌بس در افغانستان، خروج مشروط نیروهای امریکایی و دیگر سربازان خارجی از آن کشور و آغاز مذاکرات بین الافغانی به بحث گرفته شده است.

برخی رسانه‌های محلی در افغانستان گزارش دادند که یک هیات سه نفری به رهبری مولوی شهاب‌الدین دلاور از دفتر سیاسی طالبان در قطر هفته گذشته به پاکستان سفر کرده است.

هدف از این سفر نمایندگان طالبان به پاکستان مشوره در مورد برقراری آتش‌بس ۱۰ روزه در افغانستان با سران این گروه در این کشور گفته شده است.

این در حالی است که روزنامه وال‌سترت ژورنال دیروز (شنبه) گزارش داد که شورای رهبری طالبان که در شهر کویته پاکستان مستقر است، با حضور هبت الله آخندزاده، رهبر این گروه تشکیل جلسه داده و “حمایت خود را از برقراری آتش‌بس موقت در افغانستان اعلام کرده است.”

این روزنامه گفته است که رهبری گروه طالبان در کویته پاکستان برقراری آتش‌بس در افغانستان را برای مدت یک هفته تایید کرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن