افغانستانتیتر یک

هوتلی در کابل به دلیل موجودیت کارمندان وزارت خارجه امریکا محاصره شد

هوتل “صافی‌ لند مارک” در شهر کابل به دلیل موجودیت کارمندان یک موسسه مربوط به وزارت خارجه امریکا از سوی طالبان محاصره شده است.

افراد مربوط به استخبارات طالبان هوتل صافی لندمارک را از روز شنبه هفته جاری تا امروز چهارشنبه (25 حوت) محاصره کرده اند.

گفته می‌شود که حدود 50 تن از کارمندان شرکت PAE که قراردادهای مربوط به وزارت خارجه امریکا را عملی می‌کرد، در هوتل صافی لندمارک زندگی می کنند و منتشر روند تخلیه هستند.

هنوز علت محاصره این کارمندان به صورت دقیق روشن نیست.

اما، مسوولان صافی لندمارک گفته اند که تاریخ اقامت کارمندان کمپنی PAE در این هوتل دیروز سه شنبه (24 حوت) ختم شده و باید آنان این مکان را ترک کنند.

او افزود که کارمندان کمپنی مذکور می‌خواستند تعدادی از کمپیوترهایی که نزدشان از نهاد بودند، نابود کنند؛ اما طالبان با آگاهی از این موضوع مانع این کار شده و برای آنان گفته اند که کمپیوترها مال بیت‌المال است و باید تحویل داده شوند.

به گفته او، اکنون مشکل حل شده و کارمندان کمپنی PAE کمپیوترهای موجود را تحویل می‌دهند.

اما؛ برخی منابع از کمپنی PAE گفته اند که ده‌ها نظامی با یونیفورم استخبارات طالبان از روز شنبه تا اکنون کارمندان این موسسه را محاصره کرده اند.

به گفته آنان، کمپنی PAE با تکمیل شدن تاریخ پروژه و مشخص نبودن زمان تخلیه، به کارمندانش گفته که به ولایت‌های خود برگردند؛ اما به نظر می‌رسد که مشخصات و آدرس‌های این کارمندان در اختیار طالبان قرار گرفته و از روز شنبه تا اکنون آدرس‌های تماس اکثر این کارمندان در داخل هوتل و بیرون از هوتل در دسترس نیست.

گفته شده که کمپنی یاد شده یکی از پروژه‌های مهم وزارت خارجه امریکا را اجراء می‌کرد.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن