افغانستانبرگزیده های سایتجهان

هیئت طالبان در تلاش جلب حمایت چین

گروه طالبان در تلاش اند تا هم‌کاری چین را در زمینۀ حمایت از این گروه برای ادامۀ جنگ افغانستان جلب نمایند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ یکی از اعضای رهبری گروه طالبان به رسانه‌های پاکستانی گفته‌است که تایید می‌کند هیئت آنان به چین سفر کرده و در مورد مسایل مختلف میان دو کشور گفت‌گو نموده‌است.

روزنامۀ اکسپرس تریبیون پاکستان به نقل از این عضو ارشد گروه طالبان می‌گوید که طالبان و چین در مورد تهاجم در منطقه و اتخاذ یک موضع مشترک در برابر سیاست‌های مخرب کشورهای مهاجم بحث کرده‌اند.

این مقام طالبان که خواسته نامی از او برده نشود گفته‌است که در مورد منطقه و جهان نیز با مقام‌های چینایی گفت‌گو کرده‌اند.

او گفته‌است که در مورد گفت‌گوهای صلح میان طالبان و حکومت افغانستان هیچ بحثی میان این گروه با مقام‌های چینایی صورت نگرفته‌است.

اما منابع نزدیک به هیئت طالبان گفته‌اند که هردو طرف چشم‌اندازی در مورد این‌که چین بتواند یک میان‌جی خوب در زمینۀ آغاز گفت‌گوهای صلح باشد، داشته‌اند.

هرچند گروه امارت اسلامی طالبان تا به حال در مورد چگونه‌گی این موضوع هیچ‌گونه اظهار نظری نکرده‌اند.

گزارش‌ها در مورد این گفت‌گو میان هیئت طالبان و مقام‌های چینایی در حالی‌ست که چین یکی از طرف‌های گروه چهارجانبۀ هم‌آهنگی در قضیۀ صلح افغانستان است.

اما قراری که انتظار می‌رفت نشست‌های چهارجانبۀ هم‌آهنگی صلح میان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین به هیچ نتیجه‌یی نرسید و نه تنها طالبان به میز مذاکره حاضر نشدند، بل پاکستان نیز به تعهداتش مبنی بر هدف‌قراردادن سران طالبان در خاکش عمل نکرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن