اخبار کوتاهافغانستاناقتصادی

هیچ دلیلی برای مسدود ماندن دروازۀ چمن وجود ندارد

 

 

بندر سپین بولدک- چمن بنام دروازۀ دوستی برای نهمین روز متواتر به روی رفت و آمد وسایط مسدود است.

سفیر و نماینده خاص افغانستان در اسلام آباد می‌گوید، هیچ دلیل برای تداوم بسته شدن این دروازه وجود ندارد.

حضرت عمر زاخیلوال گفت، هر روز باز شدن بندر سپین بولدک – چمن از سوی مقامات پاکستان وعده داده می‌شود.

بندر دوستی سپین بولدک‌ – چمن پنجشنبه گذشته زمانی مسدود شد که شماری از مظاهره کنندگان در این منطقه به عنوان اعتراض بیرق پاکستان را آتش زدند.

عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد گفت، آنها به خاطر اینکه پاکستانی‌ها دروازه را باز کنند، سوختاندن این بیرق را کار نادرست خوانده، محکوم کردند.

اما به گفته وی، دروازه تاکنون باز نشده است.

حضرت عمر زاخیلوال اضافه کرد که اکنون مذاکرات به مقامات امنیتی (کمیساری های) دو طرف دروازه سپن بولدک – چمن واگذار شده‌است.

رادیو آزادی دیروز موضوع را با کمیسار سرحدی سپین بولدک شریک ساخت.

سمونوال علی احمد داوری گفت، آنها چهار بار موضوع را با مقامات پاکستانی که مسئولیت آن را کرنیل جهانگیر کمیسار بندر چمن پاکستان به عهده داشت، مطرح کردند. اما آنها نه تنها که فیصله‌های اجلاس را مراعات نکردند، بلکه از روز چهارشنبه به این سو، حاضر به صحبت نیز نشده‌اند.

در این میان رسانه‌های پاکستانی از قول مقامات آن کشور گفته اند، تا زمانیکه جانب افغانستان به خاطر آتش زدن بیرق پاکستان معذرت نخواهند، آنها دروازه را باز نمی‌کنند.

حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد در ادامه صحبت خود به رادیو آزادی گفت، معذرت خواستن حکومت در صورتی بجاست که در سوختاندن بیرق پاکستان دست می‌داشت.

مسدود شدن بندر سپین بلودک – چمن نه تنها مشکلات را برای مردم، بخصوص تاجران افغان ایجاد کرده، بلکه مشکلات را برای شماری از خانواده‌های مهاجر افغان که می‌خواهند بر اساس برنامه سازمان ملل متحد به کشور‌شان برگردند، نیز به میان آورده‌است.

لاری‌های پُر از کوچ و بار این عودت کنندگان در صف وسایط تجارتی در نزدیکی بندر چمن سپین – بولدک ایستاده‌اند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن