افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

هیچ کسی فراتر از قانون اساسی در افغانستان نیست

رئیس جمهور غنی در نشست گرامی‌داشت از قانون اساسی کشور اعلام کرد که تامین حاکمیت قانون هدف اساسی حکومت وحدت ملی است و گذشته‌ها گذشته و کسی فراتر از قانون اساسی نیست.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور اظهار داشت که افغانستان در ۳۰ سال گذشته با فقدان قانون اساسی مواجه بوده است.

وی افزود: در گذشته هر دولتی که بر سر کار آمده بود از طریق خشونت و تفنگ قدرت را تصاحب کرده بود اما انتقال صلح آمیز قدرت در سال ۲۰۱۴ میلادی را به برکت قانون اساسی دانست.

اشرف غنی تصریح کرد که ایجاد کمیته اجرایی قانون اساسی و قرار دادن سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در راس آن قاطعیت و تعهد حکومت در اجرای قانون را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور غنی با اشاره به اینکه هیچ کسی فراتر از قانون نیست، تاکید کرد که گذشته‌ها گذشت، ولی حالا همه باید قانون را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد که قانون اساسی هویت ملی افغانستان را تعریف کرده و حقوق یکسان و بدون تبعیض را برای تمام اقوام در کشور به رسمیت شناخته است.

اشرف غنی گفت که قوای مقننه و قضائیه کشور با استقلال بیشتر به امور رسیدگی می‌کنند چرا که قانون اساسی افغانستان دولت را مکلف به عدم مداخله در امور این قوا دانسته است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت با اشاره به اینکه رئیس جمهور رئیس قوای سه گانه است بطور تلویحی در این نشست گفت که تشکیل حکومت وحدت ملی و ایجاد ریاست اجرایی تجربه جدیدی برای افغانستان است و جایگاه ریاست اجرایی نیز مشخص شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن