برگزیده های سایت

والدین باید حضرت علی(ع) را الگوی فرزندانشان قرار دهند

لیسه خصوصی رشد و تعالی، امروز با برگزاری مراسمی با شکوه، از سالروز میلاد با سعادت امام علی(ع) امام اول شیعیان و مظهر عدالت و شجاعت تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین رضوانی بامیانی عالم دینی، در این مراسم طی سخنانی گفت که والدین باید مولای متقیان حضرت امام علی(ع) را الگوی فرزندانشان قرار دهند.

وی افزود: “افغانستان ضعف بزرگی در سیستم تعلیم و تربیه دارد،‌ خصوصاً در مکاتب دولتی و آن ضعف این است که در امر پرورش اخلاقی فرزندان توجهی صورت نمی گیرد”.

آقای رضوانی بامیانی علاوه کرد: “از چندی به این طرف،‌ در برخی از مراکز تحصیلات عالی یک مسیر ضد دینی به صورت بسیار سیستماتیک طی می‌شود و متاسفانه بسیاری از جوانان نیز بدون هیچ مطالعه‌ای از عقاید و اخلاق دینی فاصله گرفته‌اند. از فعالیت بسیاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز به خوبی متوجه می شویم که حرکتی وجود دارد که فرزندان ما را بی‌دین بار بیاورند، ‌این حرکت برنامه ریزی شده و سازمان یافته است”.

این عالم دینی ادامه داد:‌ بنابراین مکاتبی همچو لیسه خصوصی رشد و تعالی از ارزش های خاص و استثنایی دینی برخوردار اند، زیرا مکاتب به جز تعلیمات رسمی دولتی،‌ به امر پرورش و ارزش‌های دینی و اخلاقی دانش آموزان نیز توجه خاصی دارند.

وی می‌گوید که کار لیسه خصوصی رشد و تعالی قابل قدر و اهمیت است، زیرا این لیسه تلاش دارد تا فرزندان ما را متدین و با اخلاق بار بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی بامیانی تصریح کرد: حضرت علی(ع)، دارای چنان شخصیتی است که ما تاکنون هر چقدر در مورد آن حضرت گفته ایم، بخش اندکی از فضایل ایشان بوده است. امام علی(ع) دارای اخلاق حسنه و نیکو بوده و هیچ کسی مثل وی شجاع نبوده است.

وی افزود: علم و دانش و تحصیل نزد حضرت امیرالمومنین(ع) آنقدر با ارزش است که می گوید اگه کسی به من یک کلمه بیاموزد،  همیشه مدیون‌اش خواهم بود.

قابل یادآوری است که در این مراسم، برنامه‌هایی از جمله قرائت قرآن کریم، سرود خوانی، مسابقه میان دانش آموزان و معلمین نیز دایر گردید.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن