اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

واکسین کمک شده چین فردا “پنجشنبه” به کابل می‌رسد

به گزارش خبرگزاری رشد، آقای جاوید احمد قایم گفته است که ۷۰۰ هزار دوز واکسین از نوع سینوفارم با همین مقدار سرینج طبی، فردا (۲۰ جوزا) به کابل خواهد رسید: ​"برای انتقال و بیمه واکسین تقریباً یک اعشاریه هفت میلیون یوان معادل حدود ۳۰۰ هزار دالر نیاز بود. این مسئولیت را شرکت ام‌سی‌سی پذیرفت.

جاوید احمد قایم سفیر کشورمان در پیکنگ می‌گوید، واکسین ضد ویروس کرونا که از سوی چین کمک شده، به همکاری شرکت ام‌سی‌سی به کابل ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری رشد، آقای جاوید احمد قایم گفته است که ۷۰۰ هزار دوز واکسین از نوع سینوفارم با همین مقدار سرینج طبی، فردا (۲۰ جوزا) به کابل خواهد رسید: ​”برای انتقال و بیمه واکسین تقریباً یک اعشاریه هفت میلیون یوان معادل حدود ۳۰۰ هزار دالر نیاز بود. این مسئولیت را شرکت ام‌سی‌سی پذیرفت.

سپس برای انتقال آن یک شرکت به نام Genertic را پیدا کردیم. شرکت ترانسپورتی واکسین را تسلیم شده و محموله روز پنجشنبه دهم جون به کابل می‌رسد.”

در روز های اخیر، موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان، به ویژه نوع جهش یافته آن افزایش یافته که موارد مرگ و میر را هم بلند برده است.

وزارت صحت عامه افغانستان از مردم می‌خواهد که تدابیر صحی را رعایت کنند. توصیه عمومی شستن چندین مرتبه دستان، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله جسمی دو متر و جلوگیری از حضور در محلات مزدحم گفته می‌شود، مواردی که در افغانستان کمتر رعایت می‌شود.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن