برگزیده های سایتجهان

واکنش‌ مردم افغانستان به حمله هند به پاکستان

تنش نظامی اخیر میان هند و پاکستان از زمان حمله انتحاری گروه جیش محمد به شبه‌نظامیان هندی در ایالت کشمیر آغاز شد. در آن حمله که ۱۵ فبروری رخ داد دست کم ۴۰ تن از نیروهای شبه‌نظامی هندی کشته شدند.

در پاسخ به این حمله، جنگنده‌های ارتش هندوستان به یک اردوگاه که گفته می‌شود محل آموزش عملیات انتحاری نیروهای جیش محمد در جامو و کشمیر تحت کنترول پاکستان بوده، حمله کردند. و بعداً مقامات پاکستانی از سرنگونی دو جت جنگی ارتش هندوستان خبردادند.

سخنگوی ارتش پاکستان روز چهارشنبه با اعلام این خبر در توئیتر نوشت که این دو جنگنده در حریم هوایی این کشور پرواز می‌کرده‌اند. به گفته او یکی از جنکنده هندی در خاک کشمیر تحت کنترول پاکستان و دیگری در کشمیر تحت کنترول هند سقوط کرده است، و همچنان پیلوت یکی از این دو جنگنده به دست نیروهای پاکستانی اسیر شده است.

تنش میان هند و پاکستان واکنش‌ها بین‌المللی را نیز در برداشت. کشور ها از جمله افغانستان خواهان کاهش تنش میان پاکستان و هند شدند.

در پی افزایش تنش میان دو کشور پاکستان و هند، مقام‌های هوانوردی پاکستان آسمان این کشور را بر روی پروازهای تجاری و مسافری بستند،

شمار زیادی از شهروندان افغانستان نیز واکنش نسبت به تنش میان هند و پاکستان نشان دادند. و دولت پاکستان را عامل دهشت افگنی در منطقه و جهان گفتند.

​#پاکستان باید خوشحال باشه که #هند فقط به چند حمله کوچک اکتفا کرده وگرنه هند اگر فقط “#سلمان_خان رو میفرستاد برا کل پاکستان کافی بود…😁😁

​ولی جالب میشه بعد این همه دعوا و مرافعه به خاطر جنگ اتمی هند و پاکستان بمیریم.

تنش نظامی جاری شدیدترین رویارویی هند و پاکستان در ۵۰ سال اخیر بوده است. آخرین مورد از تنش نظامی میان این دو قدرت هسته‌ای همسایه یک رویارویی مختصر در سال ۱۹۹۹ میلادی بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن