افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

واکنش ارگ به سخنان اخیر رحمت الله نبیل

ریاست جمهوی در واکنش به ادعای اخیر رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که گفته بود خلیل‌الله فروزی با پرداخت ۳۰ میلیون دالر به رئیس‌جمهور غنی، از زندان آزاد شده است، واکنش نشان داد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که ادعای آقای نبیل در پیوند به رهایی فیروزی کاملن به بنیاد و بی اساس است.

آقای صدیقی این ادعای آقای نبیل را عوام‌فریبانه عنوان نموده گفت: یک حرکت عوام فریبانه و کمپاینی است. فیروزی بر بنیاد فیصله یک کمیته موظف، متشکل از نهاد های عدلی و قضایی، صحی و امنیتی که وضعیت صحی وی را وخیم توصیف کرده از زندان به خانه اش انتقال یافته و زیر نظارت شدید اداره های مربوط قرار دارد.

پس از رهایی خلیل‌الله فیروزی از متهمان اصلی بحران کابل بانک، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در تویترش نوشته است که به اساس اسناد و مدارک موثق، رئیس‌جمهور غنی، خلیل‌الله فیروزی یکی از متهمان اصلی بحران کابل بانک را پس از گرفتن ۳۰ میلیون دالر به منظور سهم‌گیری در مبارزات انتخاباتی اش، از زندان رها نموده است.

آقای نبیل همچنان گفته است که رئیس‌جمهور غنی در قضیه شهرک هوشمند نیز دخیل بوده که عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی اش را در پیوند به این قضیه سبکدوش کرد.

خلیل‌الله فیروزی از متهمان اصلی بحران کابل بانک، در اوایل حکومت وحدت ملی آزاد شده بود و اجازه یافته بود تا با سرمایه گذاری و ادامه فعالیت‌های تجارتی اش، قرضه و جریمه هایش را بپردازد، اما بعد از انتقادهای جدی دوباره زندانی شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن