افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

واکنش استاد محقق به جلسه آقای واعظ زاده بهسودی و جعفر مهدوی

دیروز پنجشنبه ۴ قوس ١۴٠٠ هجرى شمسى در کشور غم رسیده ما دوحادثه همزمان رخ داده یکى در کابل و یکى در شهر مزار شریف :

– در کابل برخى احزاب سیاسى وبعضى از علماء طى محفلى از حکومت تحریک طالبان اعلام حمایت کردند و خواستار مشارکت شدند که به باورشان کار مثبت هم کردند و در این محفل بعضى سخنرانان از جانب طالبان وعده کردند که مغاره نشین هاى بامیان را برایشان شهرک میسازند وبعضى سیاسیون از آینده درخشان وعدالتمند امارت اسلامى صحبت کردند .

– از سوى دیگر در شهر مزار شریف دو تن از جوانان قریه قزل آباد بنام هاى سمیع مجاهد و جاوید نظرى را که یک هفته پیش گروپهاى طالبان شبانه از خانه هاى شان ربوده بودند بعد ازیک هفته شکنجه هاى وحشتناک بدون کدام اثبات و یا اعلام جرم وحکم کدام محکمه صالحه ، تیر باران نموده امروز اجساد دو شهید عزیز را از شفا خانه مرکزى مزار به خانواده هاى داغدار شان تحویل دادند .
بهر صورت کشور ما کشور جمع اضداد است که باید حل شود ، بابت این حوادث به ملت عزیز تسلیت میگویم و با خانواده هاى شهداء غم شریکى مینمایم .
در پایان از گروه طالبان که فعلاً مسولیت تامین امنیت آن مناطق را دارند جداً میخواهم که به قتل هاى زنجیره اى و اعدام هاى سیستماتیک پایان داده شود واین قضیه غم انگیز فوق الذکر را بررسى وعاملین حادثه را به محاکمه بکشانند و فضاى ارعاب و وحشت را از سر مردم رفع نمایند.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r411p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن