افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

واکنش امرالله صالح به بازدید ملابرادر و ملا هبت الله از مرز سپین بولدک

امرالله صالح معاون اول دولت پیشین می گوید که بازدید ملا عبدالغنی برادر از تورخم و ملا هبت الله آخندزاده از سپین بولدک برای چپاول عواید گمرکی است.

آقای صالح در ادامه نظریه های متفاوت خود نسبت به قضایای افغانستان امروز (چهارشنبه ۲۷ دلو) به بازدید ملا عبدالغنی برادر معاون رئیس الوزرای طالبان از تورخم اشاره کرده و گفته است که «بازدید او از تورخم و بازدید چندی پیش ملا هبت الله آخندزاده (که وجود ندارد) از سپین بولدک، رقابت برای تعیین خودی ها در گمرکات جهت چپاول عواید گمرکی است.»

امرالله صالح افزوده یا این گونه است یا این که لایحه وظایف امارت اسلامی بهم خورده و این «گروه بی سر» تبدیل به گروه چندین سر شده است.

ملا عبدالغنی برادر روز گذشته (سه شنبه ۲۶ دلو) از گذرگاه مرزی تورخم دیدار و با برخی مقام های محلی گفت و گو کرد. او در این سفر همچنین یک سالن انتظار مسافرین ساخته شده با هزینه ۶ میلیون افغانی را نیز افتتاح کرد.

همچنین، انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان ۱۲ روز پیش اعلام کرد که ملا هبت الله آخندزاده رهبر طالبان به ولسوالی سپین بولدک رفته و از دروازه افغانستان در امتداد خط دیورند بازدید کرده است.

گفتنی است که امرالله صالح سرسختانه معتقد می باشد که ملا هبت الله آخندزاده رهبر طالبان زنده نیست و عمران خان نخست وزیر پاکستان بجای ملا هبت الله بیانیه صادر می کند و کارهای او را انجام می دهد.

وی، طالبان را دست نشانده پاکستان می داند و اخیرا تقریبا در تمامی پیام هایش مردم را ترغیب به پیوستن و تقویت صفوف مقاومت علیه طالبان کرده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند صالح به سفر ملابرادر به پاکستان

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن