افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

واکنش تند ارگ به نشر زندگی نامه ملا عمر

مقام ها در کاخ ریاست جمهوری افغانستان به نشر زندگی نامه ملا محمد عمر، موسس و رهبر سابق گروه طالبان توسط یک نویسنده هلندی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رشد، هارون چخانسوری، معاون انسجام امور دولت اداره امور ریاست جمهوری با نشر یک پیام در صفحه تویتر خود نشر زندگی نامه ملا محمد عمر را یک ادعای تخیلی و تلاشی برای هویت بخشیدن به طالبان و حامیان خارجی این گروه خوانده است.

آقای چخانسوری افزوده است که شواهد کافی وجود دارد که ملا محمد عمر در پاکستان زندگی میکرد در همانجا وفات کرده است.

بیتی دم، یک نویسنده هلندی در تازه ترین کتاب اش ادعا کرده است که ملا محمد عمر، رهبر سابق گروه طالبان در چند قدمی یک پایگاه نیروهای امریکایی در ولایت زابل زندگی میکرد.

خانم دم، تازه ترین کتاب اش را پس از پنج سال پژوهش و مصاحبه با جبار عمری، یک تن از نگهبانان ملا محد عمر به نشر سپرده است.

در این کتاب همچنان آمده است که ملا عمر علاوه بر نوشتن یادداشت های تخیلی، برنامه های بی بی سی پشتو را نیز تعقیب میکرد.

با وجود کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان، ملا عمر به ندرت در مورد تحولات کشور و منطقه اظهار نظر میکرد و پس از اعلام ده میلیون دالر انعام برای ردیابی اش، وی در یک منزل مسکونی در شهر قلات پنهان شد.

خانم دم در کتاب اش همچنان نوشته است که باوجود ادامه عملیات های تصفیوی و گشت زنی های نیروهای امریکایی در محل، رهبر گروه طالبان توانست از دید این نیروها پنهان باقی ماند در حالیکه آخرین عملیات در منزل وی به راه انداخته شده بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن