اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

واکنش های جالب و تند به عملکرد بانو نادری

چادری قدرت است؟ ضعف است؟ خوب است؟…

“چادری برایم الگوی است از نوع مبارزه زنانه. چادری برایم انرژی مبارزه زنانه را در مقابل انواع اهانت، برتر جویی, و برده گی های سنتی و مدرن در بخش های مختلف بتعریف میگیرد، تا بیرق آزادی و عزتمند را فراتر از قدرت های کاذب و سراب های قدرتخواهانه دنیایی مادی گرای مردانه به بحث گیرد. این بحث به این هدف نیست که مادیات را خراب پنداشت بل این بحث بمنظور این است زمانیکه مادیات تمام ابعاد دیگر زنده گی انسان ها را در صدد پوشاندن است بذات خویش افراطیت و بدبختی را در زنده گی معنوی افراد/اجتماع بوجود میاورد.”

فرخنده زهرا نادری

والا من که نمی فهمم این بانو چی میگه، چادری قدرت است؟ ضعف است؟ خوب است یا یک جرقه ی هنری است؟

بعد نمی فهمم گذاشتن چادری در برابر لنگی از بهر چیست؟

هر دو را مردود می داند یا نیک و یا جزو فرهنگ افغانستان؟

حتمن خودش هم نمی داند درست مثل سخنرانی ها و متن های پوچ و درهمی که ارایه می کند.

ایشان چند تا لغت یاد گرفتند که همه جا سر هم می کنند بدون اینکه معنا و مفهوم آن را در نظر گیرند، حالا هم استفاده از چادری و لنگی را بدون اینکه فکر کرده باشد کنار هم چیده و معلوم نیست حمایت می کند یا به قول ارگ تقبیح.

یکی از ایشان بپرسد چند وقت چادری به سر کردی که اینگونه شیفته و مجذوب دریچه ی قدرت شدی و از زیر چادری چه دستاوردهایی داشتی؟

دختر خان، زور خان سالاری و اربابی نبود هیچی نبودی، اگه خیلی به زن افغان فکر می کنی کنیزها، نوکران و دستکول برداران اطرافت را بدون هیچ توقع و خدماتی آزاد کن و بگذار مستقل باشند.

آدمهایی که صاحب سیستم های عوام فریبانه، شیخ والی و خان سالاری و بی بی جانی هستند غلط می کنند با داشتن ده ها کنیز در اطراف خود از حقوق بشر و زن حرف بزنند. تا توانستید از شکاف قومی و اختلافات موجود علیه گروهی استفاده کردید و از آنها اخاذی می کنید که گویا رهبرید و حقشان را می گیرید تا حدی که بدون اجازه ی شما کسی حق ندارد ازدواج کند و تصمیمی برای زندگی خودش بگیرد.

 

بهار سهیلی

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن