افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

وریماچ به مجلس نمایندگان حمله کرد

امام محمد وریماچ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که مجلس نمایندگان اعتبارشان را نزد مردم از دست داده است و اعضای ارشد کمیسیون مستقل انتخابات از لحاظ قانونی به مجلس نمایندگان پاسخگو نیستند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ استجواب اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در آجندای دیروز شنبه (۸ میزان) مجلس نمایندگان گرفته شده بود اما به دلیل عدم حضور اعضای ارشد کمیسیون، مجلس بدون آجندا ماند.

عدم حضور اعضای ارشد کمیسیون انتخابات در نشست استجوابی مجلس با واکنش تند رییس مجلس روبرو شد.

عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس در این باره گفت:” نشست امروز را ختم می‌کنیم و یک مکتوب عنوانی رییس جمهور روان می کنیم که همچون بی اعتنایی در برابر اراده ملت و  خانه مردم افغانستان خلاف صریح قانون است و این قابل قبول نیست “.

اما حال امام محمد وریماچ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات به جمهور گفته است  که کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات از لحاظ قانونی در برابر پارلمان افغانستان پاسخگو نیست.

آقای وریماچ افزود که اعضای مجلس نمایندگان از آمدن اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات نگران شده اند، به همین منظور شماری از این نمایندگان تلاش دارند تا به نحوی در انتخابات پیش رو در این کمیسیون مداخله کنند.

وی به صراحت گفت که روابط مجلس نمایندگان با مردم افغانستان کم شده است و نیاز است تا اعضای اعضای این مجلس به گونه مسلکی برخورد کنند.

وریماچ گفت که تعرض و رفتارهای غیرقانونی اعضای مجلس نمایندگان با کمیسیون مستقل انتخابات نشان می‌دهد که شماری از وکلای مردم در حالت بی برنامه‌گی به سر می‌برند و دیده می‌شود که آن‌ها در جامعه اعتبارشان را از دست داده اند، به همین منظور، تلاش دارند تا کمیشنرهای کمیسیون مستقل انتخابات را زیر فشار قرار دهند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن