اجتماعیبرگزیده های سایتتیتر یک

وزارت صحت با طالبان در مورد کمپاین واکسن پولیو گفتگو می کند

میر جان راسخ، رئیس روابط عامۀ برنامۀ از بین بردن پولیو، به رادیو آزادی گفت: "گفتگو‌های ما با طالبان ادامه دارد تا آنها را متقاعد کنیم که در مناطق تحت کنترل‌شان به کمپاین واکسین خانه‌به‌خانه را اجازه دهند. البته این پروسه به کمک ادارات سازمان ملل متحد، بزرگان و رهبران قومی و علمای دینی جریان دارد."

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید به‌کمک سازمان ملل متحد گفتگو با طالبان در مورد اجازه دادن به کمپاین خانه‌به‌خانه واکسین پولیو ادامه دارد.

میر جان راسخ، رئیس روابط عامۀ برنامۀ از بین بردن پولیو، به رادیو آزادی گفت: “گفتگو‌های ما با طالبان ادامه دارد تا آنها را متقاعد کنیم که در مناطق تحت کنترل‌شان به کمپاین واکسین خانه‌به‌خانه را اجازه دهند. البته این پروسه به کمک ادارات سازمان ملل متحد، بزرگان و رهبران قومی و علمای دینی جریان دارد.”

به گفتۀ آقای راسخ در هر کمپاین واکسین پولیو حدود ۵سه میلیون کودک از واکسین شدن بی‌بهر باقی می‌مانند.

ذبیح‌الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان به رادیو آزادی گفت که آنها فعالیت واکسین خانه‌به‌خانه را در هلمند، کندهار و ارزگان متوقف کرده اند زیرا از این برنامه به اهداف استخباراتی استفاده شده است.

آقای مجاهد گفته که اکنون آنها تلاش می‌کنند، با این کمپاین همکاری کنند.

آخرین کمپاین واکسین پولیو در ۳۲ ولایت افغانستان جمعه گذشته پایان یافت و به دلیل هوای نامناسب در ولایات دایکندی و بامیان تطبیق نشد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن