افغانستانتیتر یک

وزرای امنیتی، زیر تیغ سوالات نمایندگان/ وضعیت بهتر می شود

 

 

 

 

مقام های نهادهای امنیتی به منظور تدابیر عملیاتی جهت تامین امنیت بهتر در بهار سال آینده به مجلس نمایندگان استجواب شدند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع، نورالحق علومی وزیر امور داخله و مسعود اندرابی سرپرست ریاست امنیت ملی، پیرامون آماده سازی استراتیژی ملی امنیتی و عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی بالای طالبان و داعش در کشور، به مجلس خوانده شدند.
معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: ” استراتیژی امنیت ملی دو هفته قبل از سوی شورای امنیت به تصویب رسیده است و مطابق نیازمندی ها در آن تغییرات و انکشافاتی نیز صورت می گیرد”.
آقای استانکزی در مورد نحوه جنگ با دشمن افزود: نهادهای امنیتی برای پیشبرد جنگ در کشور در بخش تبلیغات، تدابیر جلوگیری از تکرار حوادث و تعبیه قوت ها و ایجاد قطعات احتیاط برنامه های عملی را روی دست دارند.
به گفته او؛ تمامی تلاش نهادهای امنیتی این است که در زمستان با تاکتیک های متفاوت تر از گذشته دشمنان را سرکوب و نیروهای امنیتی را تا سطح پوسته های محلی اکمالات کنند.
او در بخشی از سخنانش به اکمال نیروهای هوایی کشور اشاره کرد و یاد آور شد: از جامعه جهانی تعهد گرفته شده که ۲۸ بال هواپیماهای A۲۹، ۲۸ هزار واسطه زرهی و ایجاد فابریکه ترمیم چرخبال ها و نیز حمایت ارتش تا پنج سال آینده از جامعه جهانی تعهد گرفته شده است.
نورالحق علومی وزیر داخله نیز گفت: ” طول زمستان را احضارات محاربوی اختصاص داده ایم و یکی از برنامه های دوامدار ما این است که نیروها را از حالت تدافعی بیرون کرده و به حالت تهاجمی سوق دهیم”.
آقای علومی در مورد امنیت شاهراه ها یادآور شد: برنامه امنیت شاهراه ها بازنگری شده و این بار در مورد تامین امنیت تمامی شاهراه ها به صورت جدی تصمیم گرفته شده است.
مسعود اندرابی سرپرست امنیت ملی گفت: ” با آنکه دشمن در زمستان جاری نیز به حملات شان ادامه داده اند؛‌ اما حمایت مردم از نیروهای امنیتی آنان را به شکست استراتیژیک مواجه ساخته است”.
آقای اندرابی افزود: ” در چهار ماه پیش رو همه نهادهای امنیتی کارخانگی هایی دارند که باید انجام دهند؛ از تجربیات گذشته استفاده کنیم تا برنامه های شوم دشمن را پایان دهیم”.
او، شایعات اکمال مخالفان مسلح توسط چرخبال ها را به شدت رد کرد و خاطر نشان ساخت که در برخی موارد زمانی که چرخبالها، نیروهای امنیتی را اکمال می کنند سبب سوءتفاهمات میان مردم می شود.
نمایندگان مجلس از عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی انتقاد کردند؛ اما مقام های امنیتی هماهنگی در سطوح بالا را خوب ولی از عدم عماهنگی در سطوح پایین خود نیز راضی نیستند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن