افغانستانتیتر یک

وزیر خارجه پاکستان خواهان همکاری بین المللی برای مبارزه با داعش در افغانستان با طالبان شد

وزیر خارجه پاکستان گفت برای از بین بردن داعش باید با طالبان همکاری شود.

شاه‌محمود قریشی در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد گفت که برای مقابله با دیگر گروههای تروریستی در افغانستان به استراتژی‌ موثر نیاز است.

طالبان حضور داعش در افغانستان را تبلیغات استخباراتی می‌داند.

نشست سازمان همکاری اسلامی به میزبانی پاکستان برگزار شده است.

شاه‌محمود قریشی روز سه‌شنبه در این نشست گفت که باید از تلاش‌های مقامات حکومت طالبان برای از بین بردن داعش در افغانستان حمایت شود.

وزیر خارجه پاکستان از طالبان پاکستانی، تحریک اسلامی ترکستان، جنبش اسلامی ازبکستان و القاعده به عنوان گروه‌های تروریستی نام برد.

شاه‌محمود قریشی در حالی از همکاری با طالبان برای مبارزه با داعش سخن می‌گوید که اخیراً ریاست عمومی استخبارات طالبان، ایالات متحده امریکا را به «تبلیغات استخباراتی» به نفع داعش و برجسته‌ کردن فعالیت این گروه در افغانستان متهم کرد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، سازمان ملل متحد در چند گزارش اعلام کرد که طالبان روابط خود را با سازمان تروریستی القاعده قطع نکرده است.

جنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام اخیرا گفته بود که احتمالا داعش حملات خود را در تابستان افزایش خواهد داد. او گفته بود که تلاش طالبان برای سرکوب داعش در افغانستان ناکام بوده است.

اما طالبان در واکنش به هشدار آمریکا می‌گوید داعش یک «پروژه استخباراتی بود که با پایان اشغال به طور کامل از بین رفت و اکنون این گروه در هیچ بخش افغانستان حضور فیزیکی ندارد».

جنرال مکنزی به کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفته بود که «طالبان برای سرکوب داعش مصمم به نظر می‌رسند، اما داعش به رغم سرکوب از سوی طالبان توانسته است حملات چشمگیری در افغانستان، به ویژه در کابل انجام دهد.»

استخبارات طالبان از مردم و جامعه جهانی خواست «نگران فعالیت داعش در افغانستان نباشند».

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن