افغانستانتیتر یک

وزیر دفاع امریکا: کمک به کسانی که در افغانستان با ما همکاری کردند ادامه می‌یابد

لوید آستین، در یک نشست خبری در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در بروکسل گفت: «ما مسئولیت اخلاقی داریم به کسانی که در افغانستان با ما کار کردند، اگر بخواهند آن کشور را ترک کنند، کمک کنیم و با تمام توان خود به این کار ادامه می‌دهیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که اگر تایوان از سوی چین مورد حمله نظامی قرار گیرد ایالات متحده به تایوان کمک خواهد کرد یا نه، گفت هیچ‌کس از بحرانی شدن شرایط استقبال نمی‌کند، ولی من در مورد احتمال و فرضیه‌هایی که هنوز روی نداده، موضع نمی‌گیرم.

وزیر دفاع امریکا در آغاز این نشست خبری، از برگزاری جلسه ناتو با حضور وزیران دفاع کشورهای عضو ابراز خرسندی کرد و گفت: قدرت ناتو از توان نظامی آن نمی‌آید، این قدرت برگرفته از اتحاد و اشتراک مواضع است.

او افزود: حمایت ایالات متحده از ناتو آهنین است و همان گونه که پرزیدنت بایدن گفته، به مثابه پیمانی مقدس است. کشورهای عضو ناتو با چالش‌هایی پیچیده روبرو هستند و این اتحاد بین‌المللی، نکته‌ای کلیدی برای مقابله با این چالش‌ها است.

لوید آستین گفت مذاکراتی را در ناتو در مورد عملیات جاری در عراق و سوریه برای اطمینان از شکست داعش و همچنین در مورد تهدید خطر جدید از سوی گروه داعش خراسان، دنبال می‌کند.

وزیر دفاع امریکا، این هفته برای دیدار با رهبران گرجستان، اوکراین، و رومانی و نیز شرکت در نشست وزیران دفاع ناتو در بلژیک، راهی اروپا شد.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r216p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن