افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

وضعیت کنونی قابل قبول نیست باید تغیر کند

داکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی در سفرش به شمال کشور ظهر امروز با مسوولین ملکی و نظامی روی وضعیت امنیتی ولایت کندز بحث نموده گفت، وضعیت کنونی باید تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، قومندان ۲۰۷ قول اردوی پامیر به مشاور امنیت ملی و هیات همراه اش در رابطه به وضعیت امنیتی، دست‌آوردها و مشکلات معلومات داده گفت، نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته اند ولسوالی‌های وردوج، یمگان، دهنه غوری و درقد را دوباره از طالبان مسلح تصرف نمایند.

وی افزود، تمام توجه به این است تا مخالفین مسلح در مراکز شان از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی مورد هدف قرار گیرند و از حالت دفاعی کاملاً به حالت تهاجمی وارد گردند.

مسوولین کندز به مشاور امنیت ملی گفتند که فعالیت‌های‌شان را در برابر زورگویان، غاصبین و جرایم جنایی در شهر تسریع بخشیده و در این راستا به دست‌آوردهای خوبی نایل آمده اند.

رئیس شورای ولایتی کندز در این جلسه اظهار داشت، جنگ‌ در کندز سبب شده تا تاسیسات عام‌المنفعه تخریب گردد و نیاز است برای احیای دوباره این تاسیسات و بهبود حکومتداری خوب، اداره محلی کندز و مرکز توجه بیشترنمایند.

والی کندز عبدالجبار نعیمی به مشاور امنیت ملی گفت که طالبان به ضد مردم فعالیت نموده و زندگی عادی را به چالش مواجه ساخته اند. وی علاوه نمود که طالبان مردم محل را برخلاف سنت‌های فرهنگی و افغانی سرکوب می‌کنند و مردم توقع دارند که نهادهای امنیتی و دفاعی کشور آن‌ها را از شر طالبان رها سازند.

داکترحمدالله محب مشاور امنتیت ملی خطاب به مقامات ملکی و امنیتی بیان داشت، وضعیت کنونی امنیتی به هیچ وجه قابل قبول نبوده، مقامات محلی و نظامی با درک مسوولیت، وظایف شان را به درستی انجام دهند.

وی از مسوولین خواست تا میان‌شان هماهنگی‌ را بیشتر نموده، با شورای ولایتی مشترکاً کار کنند، با علما، بزرگان و متنفذین مشورت و هماهنگی‌ها را بیشتر از پیش ساخته، از قرارگاه‌های خود خارج‌شده و دشمن را در مخفیگاه‌ها و مناطق‌شان نابود کنند.

مشاور امنیت ملی یادآوری کرد که نابود کردن دشمن در یک جغرافیای مثل کندز کار سختی نیست چون که هم امکانات بیشتر است و هم مردم از حضور طالبان به تنگ آمده اند بناً باید هر چه زودتر دشمن سرکوب گردد

وی اظهارداشت که اداره مرکزی هر گونه مشکلات اداره محلی را حل می‌سازد ولی وضعیت باید هر چه زودتر تغییر کرده ویک محیط امن برای مردم فراهم گردد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن