برگزیده های سایتشایعات

ولسوالی شورابک قندهار سقوط کرد

در حالی که مقامات دولت افغانستان هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند، طالبان افغان و برخی از رسانه‌ها مدعی هستند که ولسوالی شورابک در ولایت قندهار سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، به نقل از تسنیم، برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ولسوالی شورابک در ولایت قندهار لحظاتی قبل به دست جنگجویان طالبان سقوط کرده است.

از سوی دیگر، «قاری یوسف‌احمدی» سخنگوی طالبان افغان با انتشار بیانیه‌ای سقوط این ولسوالی را به دست طالبان افغان تائید کرده است، اما مقامات دولت تا کنون در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

در بیانیه‌ طالبان آمده است که این ولسوالی از مدت‌ها قبل در محاصره طالبان قرار داشته است و پاسگاه‌های امنیتی آن نیز سقوط کرده بود و تنها ساختمان‌های فرماندهی پولیس در تسلط نیروهای امنیتی قرار داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که امروز جنگجویان طالب پس از درگیری با نیروهای امنیتی ساختمان‌های فرماندهی پولیس دراین ولسوالی را نیز تصرف کرده‌اند.

طالبان مدعی شد که نیروهای امنیتی افغان در هنگام عقب نشینی از ساختمان‌های فرماندهی پولیس، این ساختمان‌ها را نیز به آتش کشیده‌اند.

هنوز هم مقامات محلی ولایت قندهار و یا دولت مرکزی در این مورد اظهار نظر نکرده است.

ولسوالی شورابک از ولسوالی های ناامن قندهار محسوب می‌شود که با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.

این ولسوالی در ۱۸۰ کیلومتری شهر قندهار واقع شده که مسیر صعب‌العبوری نیز دارد و رسیدن به آنجا از طریق زمینی دست‌کم دو روز به طول می‌انجامد.

(این خبر در بخش شایعات خبرگزاری رشد به نشر رسیده است)

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن