افغانستانبرگزیده های سایت

پاسپورت الکترونیکی یکی از پروژه های مهم برای افغانستان است

جلسه مشورتی پیرامون بررسی چگونگی تسریع پروسه توزیع پاسپورت های الکترونیک

چگونگی تسریع روند توزیع پاسپورت های الکترونیکی طی یک نشست در وزارت امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ این نشست با اشتراک معینان وزارت های امور داخله، مالیه، مهاجرین و عودت کنندگان، رئیس پاسپورت وزارت داخله، رئیس خزائین وزارت مالیه و رئیس امور قونسلی وزارت امور خارجه برگزار گردیده بود.

نصیر احمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امور خارجه گفت که تبدیل پاسپورت های دست نویس به پاسپورت های الکترونیکی یکی از پروژه های مهم برای افغانستان بوده است.

وی افزود که چنانچه این روند در داخل کشور از جانب وزارت امور داخله به شکل قناعت بخش آن به پیش می رود، امیدواریم تا با همکاری ارگان های ذیربط، این روند در خارج از کشور  نیز که مسئولیت مستقیم آن را وزارت امور خارجه به عهده دارد، در وقت و زمان معین آن  به پایان برسد.

معین وزارت امور خارجه در ادامه افزود که ما در این راستا به پلان منظم و آمادگی های همه جانبه نیاز داریم و نشست امروزی به همین هدف برگزار گردیده است.

در ادامه، اشتراک کنندگان دیدگاه ها و نظریات شان راجع به موضوع مورد بحث را ارائه داشتند و ضمن بررسی مشکلات موجود در این راستا، حل مشکل تثبیت هویت، تهیه وجوه مالی و لوازم تخنیکی و پرسونل فنی را برای تسریع این روند مهم و اساسی دانسته، خواهان ادامه مشوره ها با اشتراک وزارت های عدلیه و مخابرات و تکنولوژی معلوماتی شدند، تا با بررسی همه جانبه ابعاد تخنیکی، سیاسی و مالی و ظرفیت های موجود، نیازمندی ها را تشخیص  نمایند تا در نشست های بعدی طرح و پلان عملی در این زمینه تهیه گردیده و پس از نهایی شدن آن،  گزارش مفصل و همه جانبه به هدف اخذ تصامیم عملی در این راستا تهیه گردد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن