افغانستانتیتر یک

پاکستان از کشورهای عربی می‌خواهد با حکومت طالبان کمک مالی کنند

روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان در گزارشی گفته که پاکستان از کشورهای عربی می‌خواهد که با حکومت طالبان در افغانستان کمک مالی کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ برخی منابع حکومتی پاکستان در این گزارش گفته اند که پاکستان از منزوی شدن طالبان در افغانستان سخت نگران است.

این منابع افزوده ایند که پاکستان با برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی، به کشورهای نفت خیز خلیج فارس برای حل مشکلات اقتصادی رژیم طالبان چشم دوخته است.

این روزنامه افزوده، ارزیابی‌های داخلی حکومت پاکستان نشان می‌دهد که به رغم دو برابر شدن تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان برای جلب حمایت بین المللی از حکومت طالبان، امریکا و اروپا، افغانستان تحت حاکمیت طالبان را به حال خود رها خواهند کرد.

به گفته این روزنامه، در محور تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان، ترساندن غرب از بحران پناهندگان و جا گرفتن گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان قرار دارد.

این روزنامه می‌نویسد که حکومت پاکستان دریافته است که چین و روسیه نیز نمی‌خواهند بخشی از بار مشکلات افغانستان را بردارند و در برخورد با طالبان خیلی محتاط اند.

در حال حاضر، پاکستانی‌ها سعی دارند کشورهای ثروتمند خلیج فارس را متقاعد کنند که کمک‌های مالی خود را در اختیار طالبان قرار دهند.

آنها نشست سازمان کشورهای اسلامی را فرصتی برای لابیگری و جلب کمک می‌دانند و بیشتر به مثلث عربستان، قطر و امارات متحده چشم دوخته‌اند تا با کمک‌های مالی آنان، جلو فروپاشی اقتصادی رژیم طالبان را بگیرند.

این روزنامه مدعی است که پاکستانی‌ها می کوشند عربستان سعودی را دو باره به افغانستان دلگرم سازند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن