افغانستانبرگزیده های سایت

پاکستان از افغانستان جدا شدنی نیست

سید ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل گفته است که حکومت وحدت ملی در کنار کشورش با گروه‌های هراس‌افگن مبارزه کند.

به گزارش رشد؛ به باور او افغانستان و پاکستان مشترکات تاریخ، فرهنگی، مذهبی و زبانی دارند و هیچ قدرتی نمی‌تواند دو کشور را از هم جدا کند.

افزایش نا امنی‌ها، بی نتیجه ماندن تلاش‌های صلح و ادامه حمایت پاکستان از گروه‌های هراس افگن از عوامل تاثیرگذار در روابط کابل و اسلام آباد گفته شده که باعث تنش میان دو کشور شده است.

ابرار حسین که دیروز در حضور بازی کنان کرکت افغانستان و پاکستان در کابل سخن می‌گفت تاکید می‌کند که بدون همکاری مشترک دو کشور صلح و ثبات در منطقه تامین نخواهد شد.

او گفت: “افغانستان و پاکستان با همکاری‌های مشترک و داشتن روابط دوستانه می‌توانند پاسخ دندان شکن به کسانی بدهند که می خواهند میان دو کشور فاصله ایجاد کنند، افغانستان و پاکستان مشترکات زیاد دینی، فرهنگی، زبانی و تاریخی دارند و برای یک هدف مشترک می رزمند، دو کشور پیوند ناگستنی با هم دارند و این روابط باید حفظ شود.”

او دو کشور را به صلح و دوستی تشویق کرد تاکید کرد، بی‌ثباتی، تنگدستی و ناامنی اعتماد را از بین می‌برد.

حسین همچنان افزود: “بیایید همکاری کنیم، رویارویی نداشته باشیم، دست به دست هم دهیم و این رشته را حفظ کنیم تا هراس افگنی از ریشه نابود شود. با فقر و گرسنگی یکجا مبارزه کنیم و برای صلح و رفاه درمنطقه همکاری های مشترک داشته باشیم.”

نماینده سیاسی شبکه توسعه‌یی آقاخان نیز ورزش به ویژه کرکت را در استقرار صلح و امنیت منطقه و همکاری میان افغانستان و پاکستان اثر گذار می داند.

نورجهان موانی، نماینده سیاسی این شبکه نیز دیروز گفت که ورزش ارتباط مستقیم با صلح دارد و با کرکت می‌شود روابط میان کشور را تقویت کرد.

اخیرا تیم کرکت حبیب بانک پاکستان به کابل آمده و با تیم انکشافی کرکت بورد افغانستان چندین بازی دوستانه انجام داده است.

بازیکنان کرکت افغانستان در بازی چهار روزه پاکستان را شکست داده و در یک بازی پنجاه اوره از پاکستان شکست خورده اند و یک بازی پنجاه اوره را هم برده اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن