برگزیده های سایتتحلیلجهان

پاکستان اولین جواب خود را دریافت کرد

«صبح امروز چند فروند هواپیمای هندی از خطوط مرزی هوایی پاکستان گذشته و در منطقه کشمیر وارد شدند.» این موضوع را ارتش پاکستان رسما اعلام کرد. به گفته رسانه های هندی این حمله هوایی توسط نیروی هوایی هند در بخشی از از کشمیر که تحت کنترول پاکستان است صورت گرفته است.

چندی پیش پاکستان که در مشکل سازی و آتش افکنی درافغانستان به حد نهایی خود رسیده بود و بارها در حملات انتحاری و مسلحانه در افغانستان دست عامل بود از سایر خطوط مرزی گذشت و پهنای فتنه های خود را به دامن هند و ایران رساند. در مقابل این دوکشور نیز اعلام کردند که این اعمال غیر انسانی بی جواب نخواهد ماند و اگر پاکستان در دستگیری و تحویل عاملین همکاری نکند جواب مناسبی از آنها دریافت خواهد کرد.

حمله به اعضای نیروهای ذخیره پلیس هند که بزرگترین شاخه مسلح این کشور است در آخرین روزهای ماه دلو و کشته شدن ۴۰ نفر از اعضای آن توسط گروه شبه نظامی جیش محمد عصبانیت حکومت هند را به همراه داشت و این کشور اعلام کرده بود که خود انتقام سربازان خود را از این گروه تروریستی میگیرد و پاکستان را همدست این گروه خوانده بود. پاکستان که با عدم همکاری با نهاد‌های امنیتی بین‌المللی و لانه سازی برای گروه های تروریستی تحققی بر این مدعا شده است در مقابل اعلام آمادگی برای جنگ کرده بود.

صبح امروز خبرگزاری بین‌المللی آسیا (ENI) اعلام کرد که ۱۲ فروند میراژ ۲۰۰۰ که مربوط به ارتش هند است از خط مرزی کشمیر گذشته و به یک کمپ تروریستی حمله کرده است. در کنار این توییت وزیر زراعت هند در اشاره به حمله نیروهای هوایی این کشور به یک اردوگاه تروریستی میتواند سندی دال بر این موضوع باشد.

از سوی دیگر سران سیاسی هند از جمله سروزیر و رئیس کنگره ملی هند در صفحات اجتماعی خود به خلبانان نیروی هوایی خود ابراز احترام کردند و عمل آنان را مورد تقدیر قرار دادند.

این همان وعده هند بود در مقابل اعمال تروریستی که پاکستان به عنوان برنامه ریز آن عمل میکند. گرچند پاکستان در این موضوع خود را تبرعه کرده و اتهامات را رد کرده بود اما هیچ همکاری در مقابل دستگیری و تحویل جنایتکاران نداشته و گفته های کشورها را به گونه بی‌مآبانه پشت گوش می‌انداخت.

هرچند جنگ هیچ گاهی راه حلی پسندیده نیست اما در مقابل کشوری همچون پاکستان که همیشه همچون جادوگران پیر پشت صحنه تروریستان قرار دارد و تامین کننده امرار معاشات آنان است به عنوان جوابی تلقی میشود که نیازمند شنیدن آن بود.

گرچند روزنامه پاکستانی داون به نقل از ارتش این کشور گفته است که جنگنده های هندی خسارت جانی و مالی بر جای نگذاشته اند اما روزنامه هندو به روایت از عمر عبدالله، سروزیر پیشین جامو و کشمیر هند نوشت: اصلا قابل قبول نیست که این یک حمله کوچک باشد.

هند با این حرکت موضع خود را به پاکستان نشان داده و اثبات کرد قرار نیست پاکستان به خودروی ها و خرابکاری های خود در منطقه و در کشورهای همسایه ادامه دهد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن