افغانستانبرگزیده های سایت

پاکستان به انزوا رفته است!

سخنگوی ریاست اجراییه می گوید که استخبارات پاکستان به دلیل حمایت‌های مداوم از تروریسم، اکنون در انزوا قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجراییه امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: پاکستان به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی، به انزوا رفته است.
وی افزود: «ما قربانی تروریسم هستیم و این استخبارات پاکستان بود که تروریست را جای داد. امیدواریم پاکستان متوجه اشتباه بزرگ خود شده باشد و دیگر از تروریسم به عنوان ابزار استفاده نکند. پاکستان حالا در انزوا قرار دارد».
آقای رحیمی همچنین در مورد حمله هراس افگنان با پایگاه نظامی در مزار شریف نیز چنین گفت: «وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش در حادثه مزار مسئول نبودند. مسئولیت اصلی متوجه قوماندان قول اردو بود. تحقیقات در مورد این حمله جریان دارد و با هر کسی که مقصر شناخته شود، برخورد قانونی صورت می‌گیرد».
وی در مورد سرپرستان وزارت خانه‌ها نیز گفت: تعدادی از نامزد وزیران معرفی شده‌اند؛ اما در مورد تعداد دیگری از وزرا حکومت هنوز هم منتظر تصمیم دادگاه عالی است.
نشست مسکو در مورد بحران تروریسم و افغانستان به تازگی در شهر مسکو روسیه برگزار شد و حامد کرزی رییس جمهور پیشین نیز در این نشست اشتراک کرده است.
سخنگوی ریاست اجراییه در این مورد چنین می‌گوید: «در در نشست مسکو در مراحل قبلی مقامات افغانستان حضور داشتند. دراین کنفرانس از آقای کرزی دعوت صورت گرفته است. اما زمانیکه این کنفرانس در سطح مقامات برگزار شود، ایجاب می کند که مقامات رسمی و بلندپایه افغانستان حضور داشته باشند».
وی همچنین گفت که چند روز قبل وزیر دفاع ایالات متحده امریکا به افغانستان آمد و با رهبری حکومت وحدت ملی دیدار کرد. به گفته وی،‌ وزیر دفاع امریکا در این سفر بر حمایت‌ این کشور از حکومت وحدت ملی و مبارزه با تروریزم تاکید کرده است.
آقای رحیمی همچنین در مورد سفر نخست وزیر استرالیا به افغانستان گفت: «نخست وزیر استرالیا در سفر به افغانستان حمایت کشورش را از مبارزه با تروریسم عنوان کرد و بر ادامه کمک‌ها با افغانستان تاکید نمود».

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن