افغانستانبرگزیده های سایت

پاکستان حامی اصلی تروریزم است/باید به شورای امنیت شکایت کنیم

رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان، می گوید که پاکستان حامی اصلی تروریزم است و حکومت افغانستان باید از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ میردادخان نجرابی رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان،‌ در نشست عمومی امروز این مجلس گفت که تمام تروریستان بزرگ در خاک پاکستان کشته شده‌اند و این نشان‌دهنده حمایت قاطع و انکار ناپذیر آن کشور از تروریزم است.

وی تاکید کرد: “حکومت افغانستان باید از پاکستان نسبت به مداخلات‌اش در امور داخلی کشور، به سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکایت کند. سازمان ملل باید با وضع تحریم اقتصادی، بالای پاکستان فشار وارد کند تا از پشتیبانی تروریزم دست بکشد”.

از سوی دیگر، سیمین بارکزی عضو دیگر این مجلس نیز می گوید که با مرگ ملا اختر محمد منصور، پایه های گروه طالبان متزلزل شده و دولت باید از این وضعیت بهره‌مند شود.

بانو بارکزی تصریح کرد:‌”دولت باید با استفاده از وضعیت پیش آمده، طالبان را به پای میز مذاکره بکشاند. دولت نباید منتظر کمک های پاکستان باشد، زیرا این کشور هرگز در زمینه صلح افغانستان صادق نیست و همکاری نخواهد کرد”.

موسی خان نصرت عضو دیگر مجلس نیز گفت که کشته شدن رهبر طالبان تاثیرات منفی بر روحیه جنگجویان این گروه دارد و حکومت باید از شرایط فعلی،‌ بی‌نهایت استفاده کند.

وی ادامه داد: “در شرایط فعلی، دولت باید برنامه‌های بهتری طرح‌ریزی کند. دست صلح‌خواهی به سوی آن‌عده از طالبان که خواستار پایان جنگ در افغانستان هستند دراز کند. از سوی دیگر باید نیروهای جنگی طالبان در میدان نبرد سرکوب شوند”.

قبل از عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان نیز کشته شدن ملا اختر محمد منصور در خاک پاکستان را مداخله صریح این کشور در خاک افغانستان عنوان کرده بود.

آقای ابراهیمی تاکید کرده بود که جامعه جهانی و دوستان بین‌المللی به مثابه دوست استراتژیک در کنار افغانستان قرار دارند و باید در این راستا، براساس منشور سازمان ملل متحد با پاکستان برخورد کنند.

این در حالی است که شنبه شب گذشته، پنتاگون اعلام کرد که ملا اختر محمد منصور رهبر گروه طالبان در خاک پاکستان توسط هواپیمای بدون سرنشین امریکایی هدف قرار گرفته و کشته شده است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن