افغانستانبرگزیده های سایت

پاکستان یک متحد برای هراس افگنان است نه برای امریکا

دانا رورا بکر عضو کانگرس ایالات متحده پاکستان را یک شریک قابل اعتماد برای هراس افگنان میداند نه یک متحد برای امریکا.

این سیاست گر امریکایی طالبان را یک گروه هراس افگن میداند و بر آماج قرار گرفتن این گروه از سوی امریکا تاکید می ورزد.

دراین میان آگاهان میگویند که یگانه گزینه برای نابود سازی گروه های هراس افگن وتامین صلح درافغانستان ادامه فشارهای امریکا برپاکستان است.

دانا رورا بکر عضو کانگرس امریکا پاکستان را کشوری با سیاست های فریب میداند، این قانون گذار امریکایی می افزاید پاکستان به کسانی پناه داده است که جان هزاران انسان و افغان های بی گناه را میگیرند.

این سیاست امریکایی درگفتگوبا تلویزیون صدای آشنا می گوید که طالبان یک گروه هراس افگن است.

دانا رورا بکرعضو کانگرس ایالات متحده امریکا گفت:” پاکستان یک شریک قابل اعتماد برای گروه های هراس افگن است نه برای ایالات متحده امریکا. پاکستان درپناه دادن به قاتبلان شهرت کسب کرده است.”

با این هم به نظر میرسد که اسلام آباد هنوز تغییر سیاست نداده است، چنان که مشاور روابط جهانی نخست وزیر این کشور امریکا را از بهر کشتن ملا منصور به انتقال می گیرد.

سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان می گوید:” درهژدهم ماه می، پاکستان، امریکا و چین توافق کردند که نسبت به خشونت، راه حل سیاسی، گزینه دوامدارتری برای کشانیدن طالبان به میز گفتگوها است؛ اما به این توافق حرمت نشد. برخی از افراد ما که با طالبان تماس داشتند فکر می کنند که منصور مخالف روند صلح نبوده است. همان گونه که وزیر داخله گفت، نشانه هایی وجود داشت که طالبان در آینده به میز گفتگوها خواهند آمد. از همین رو ما می گوییم که حمله هواپیمای بی سرنشین، به روند صلح صدمه رساند.”

اما آگاهان افغان بر آوردن فشارهای بیشتر بر اسلام آباد پا می فشارند.

نادرشاه بحر عضو مجلس نماینده گان گفت:”درگذشته امریکا ازسیاست های پاکستان درجنگ با هراس افگنی به گونه یی چشم پوشی داشت، اما حالا به نظرمی رسد این چشم پوشی پاکستان را دیده است و در برابرآن اقدام می کند.”

دراین میان یک نوارتصوری دررسانه ها پخش شده است که درآن جریان بیعت فرماندهان طالبان از ملا هیبت الله رهبرتازه این گروه نشان می دهد.

دراین نوار دیده می شود که شماری ازرهبران طالبان دریک مسجد گرد آمده اند ، شاید این بار از ترس حمله های احتمالی شمار شان اندک است.

ظاهرأ دست پاکستان نزد جهان رو شده است، باورها براین استند که پاکستان دارد به انزوا میرود، وهیچ راهی به غیر از به پیوستن به کاروان نبرد در برابر هراس افگنی و وحشت ندارد، حال دیده شود که آیا پاکستان امنیت اش را در آغوش هراس افگنان جستجو می نماید یا نقاب از چهره بر میدارد وامنیت وثبات را به همه هدیه میدهد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن