اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

پاکستان نباید در مقابل شبکه حقانی دست از تحمل بردارد

 

روزنامه هندوستان تایمز در شماره اخیر خود نوشته است که امریکا امروز اظهار نگرانی کرده‌است که پاکستان در برابر گروه‌های افراطی مانند شبکه حقانی از تحمل کار می‌گیرد.

به نظر این روزنامه، امریکا این نگرانی را با مقامات پاکستان در میان گذاشته است.

به گزارش رشد؛ یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا الیزابت تریدو گفته است: امریکا چندین بار نگرانی‌های خود را در مورد حمایت پاکستان از طالبان افغان با مقامات پاکستانی شریک ساخته و این را هم گفته است که اسلام آباد در برابر گروه‌های افراطی مانند شبکه حقانی که در خاک پاکستان فعال می‌باشند، از تحمل کار می‌گیرد.

روز سه شنبه در یک حمله خونین در کابل ۶۴ نفر کشته شده و در حدود ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

حکومت افغانستان به اساس تحقیقات ابتدایی اظهار داشت که در این حمله شبکه حقانی و استخبارات خارجی دست داشت.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که “معلومات ابتدایی نشان می‌دهد که این یک حمله پیچیده بود، این حمله بدون همکاری استخبارات خارجی انجام شده نمی‌توانست، حلقات استخبارات خارجی که با افغان‌ها دشمنی دارند، منابع و آدرس‌های‌شان مشخص است، بدون شک این طرح در پاکستان از سوی شبکه حقانی پلان شده و در این جا عملی گردید.”

روزنامه هندوستان تایمز این سخنان سخنگوی وزارت خارجه امریکا را نیز به نشر رسانده که گفته است: امریکا بر حکومت پاکستان فشار وارد کرده است که در بین گروه‌های تروریستی تفاوت قایل نشود.

الیزابت تریدو افزوده است که مقامات پاکستانی در این مورد تعهد نموده اند که در بین گروه‌های تروریستیتفکیک نخواهند کرد و واشنگتن هم از آنها می‌خواهد که این تعهدات خود را بجا آورند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن