افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

پایان درگیری میان مهاجمان مسلح و طالبان در معبد اهل هندود در کابل

وزارت داخلۀ طالبان می‌گوید که تمامی مهاجمان مسلح پس از چندین ساعت درگیری در درمسال اهل هنود و سیک‌ها در ساحۀ کارته پروان شهر کابل از پا درآمدند.
عبدالنافع تکور، سخنگوی این وزارت روز شنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) به خبرنگاران گفت که در درگیری مهاجمان مسلح و نیروهای آنان دو نفر به شمول یک شهروند اهل هنود و یک تن از افراد این گروه جان باخته و هفت تن دیگر زخمی شده اند.
آقای تکور افزود که تمامی مجروحین برای درمان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند. آقای تکور در این مورد معلومات بیشتر نداد، اما گفتکه بررسی‌ها در محل رویداد جریان دارد.
در این حال، یک شاهد عینی به صدای امریکا گفت که در درگیری میان مهاجمان و طالبان، چندین تن از افراد طالبان به شمول برخی از قوماندانان این گروه کشته و زخمی شده اند.
این شاهد عینی که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد گفت که در حال حاضر، درگیری پایان یافته و انتقال اجساد و زخمی‌ها از محل رویداد به شفاخانه‌ها جریان دارد.
برخی از مهاجمان صبح امروز پس از وقوع سه انفجار پی‌هم وارد درمسال شهروندان اهل هندود در کارتۀ پروان کابل شده و برای چندین ساعت به درگیری با نیروهای طالبان پرداخته اند.
انفجار نخست حوالی ساعت ۶:۳۳ دقیقۀ صبح روز شنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) در نزدیکی عبادت‌گاه اهل هنود و سیک‌ها در کارتۀ پروان به وقوع پیوست.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن