افغانستانبرگزیده های سایتتحلیل

پایتختی که مکاتبش صنف ندارد+عکس

طی ۱۵ سال اخیر میلیاردها دالر پول به کشور سرازیر شد و بعد از امنیت و صحت، بیشترین بودجه به معارف کشور اختصاص یافت اما اکنون در پایتخت مکتب هایی وجود دارد که صنف درسی ندارد.

مکتب سید الشهدا واقع در دشت برچی از ده ها مکتبی در کابل است که تنها یک چهار دیواری دارد و هیچ صنف درسی در این مکتب وجود ندارد.

دانش آموزان زیر نور شدید آفتاب و یا هم باران های شدید بهاری مجبورند که بدون سرپناه با مشقت های فروان به درس های خود ادامه دهند.

زهرا نادر می گوید که حدود ۱۰ سال پیش در این مکتب برای مدت کوتاهی تدریس می کردم، آن زمان نیز مکتب یک چهار دیواری بیش نبود.

خانم نادر در اعتراض به عدم توسعه نیافتگی مکتب های کشور، به خصوص مکتب سید الشهدا نوشته است که ” لطفا مکتب را از نسل آینده ما نگیرید”! وی در ادامه نوشته اشت که معلمان و مسئولان بارها به مقام ها و رهبران مراجعه کردند ولی اقدامی صورت نگرفت.

او همچنین در پرسشی از وزارت معارف پرسیده است که چرا کاری برای این مکتب انجام نمی دهد؟ حال انکه سال های زیادی نمی توانستند بودجه شان را به صورت کامل مصرف کنند.

مکتب سید الشهدا تنها مکتب بدون صنف در کابل نیست، بلکه ده ها مکتب دیگر در پایتخت است که هیچ صنف درسی ندارد و دانش آموزان در فضای آزاد و زیر نور آفتاب تابستان و باران زمستان سپری می کنند.

چندی پیش گزارش های منتشر شده بود که بیشترین مکتب های بدون سرپناه و صنف درسی در غرب کابل موقعیت دارد و برخی از مکتب های غرب کابل نیز ۲۲ هزار شاگرد دارد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن