افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

پرداخت اکرامیه نیروهای افغان به بازماندگان طالبان اسفناک است

رییس مجلس نمایندگان به کمیسیون امور دفاعی و داخلی این مجلس وظیفه سپرد تا موضوع اهدای پول اکرامیه سربازان ارتش به خانواده‌های طالبان از سوی والی قندوز را مورد پیگرد قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز این مجلس گفت: «اگر موضوع اهدای پول اکرامیه سربازان ارتش به خانواده‌های طالبان توسط والی قندوز حقیقت داشته باشد، بسیار اسفناک است و به معنی آب ریختن به آسیاب دشمن است».
وی گفت:‌ «کمیسیون دفاعی و داخلی باید مسئولین وزارت دفاع را دعوت کنند تا این موضوع معلوم شود که چگونه پول اکرامیه سربازان ارتش به خانواده طالبان داده می شود. در صورتیکه این موضوع حقیقت داشته باشد باید با مسئولین برخورد جدی صورت گیرد تا در آینده تکرار نشود».
دو روز قبل رسانه‌ها گزارشی را به نشر رسانیدند که بر اساس آن والی قندوز به خانواده طالبان پول اکرامیه نیروهای امنیتی را پرداخته است.
والی قندوز نیز گفته بود که دامن دولت کلان است و حتی به خانواده‌های طالبان هم پول می دهد.
گفته می شود که اکرامیه هر نیروی دولتی، پس از آن که کشته می شود ۱۰۰ هزار افغانی است. پولی که حتی برای برخی از خانواده های بازمانده قربانیان نیروهای دولتی هم دسترسی به آن کار ساده ای نیست.
نیلوفر ابراهیمی عضو مجلس نمایندگان نیز گفت: «بحث والی کندز عمومی است و باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. چگونه پول اکرامیه سربازانی که به خاطر تامین امنیت کشور جان شان را از دست می دهند به خانواده دشمنان ما داده می شود؟!».
فاطمه عزیز عضو دیگر این مجلس نیز گفت: «اظهارات والی قندوز نگران کننده است. کسانی که در خط اول جنگ هستند از این موضوع نگران هستند. دادن پول اکرامیه سربازان به خانواده های مخالفین غیر قابل قبول است. باید هیات تعیین شود. این پول باید به سربازان داده شود و اگر به مخالفین داده شده باشد؛ والی قندوز باید به ملت پاسخگو باشد».
ناهید فرید نماینده مردم هرات در مجلس نیز گفت: اگر آنچه که والی قندوز گفته است حقیقت داشته باشد، یک تراژدی‌ست که تا کنون در تاریخ افغانستان اتفاق نیافتاده است. این عمل والی قندوز خیانت ملی محسوب می شود.
وی افزود: وحشتناک است که یک سرباز جان می دهد و پول اکرامیه آن به جیب خانواده طالب می رود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن