افغانستانبرگزیده های سایت

پرونده‌های بزرگ فساد اداری با مافیای جهانی پیوند دارند

رییس اجرائیه می‌گوید که از پرونده‌های فسادآلودی که با مافیای جهانی وابسته‌گی دارند، و نیز از معامله‌گری‌های نزدیکان بزرگان این سرزمین آگاه است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه، روز یک‌شنبه در کاخ سپیدار در یک گردهمایی میان هوادارانش گفت: «از پرونده‌های فساد اداری که با مافیای بین‌المللی بسته شده، خبر دارم. از کار اقارب بزرگان این سرزمین که چه کارها و در چه معامله‌هایی دست‌شان بند است، خبر دارم.»

رییس‌جمهورغنی هفتۀ گذشته در مراسم افتتاح پارلمان آموزشی جوانان گفته بود: «هر باری که من به ضد فساد اقدام می‌کنم، از یک بخش قشری که ده‌ها میلیون، صدها میلیون گرفته‌اند، صدا می‌برآید: او رییس جمهور، قدرت را در دست خود انحصار کرده‌است.»

در همین حال، احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود، در این‌باره گفت: «چه شد فسادکاران؟ کسی را سفیر می‌سازد، کسی را برائت می‌دهد و کلش همین‌جا است. مگر تقلب فساد نیست؟ جعل فساد نیست؟ این‌که خیانت ملی است. خیانت کلان است.»

آقای مسعود افزود: «پس رییس‌جمهور زمانی که می‌گوید با فساد مبارزه می‌کند، کاملاً غلط، دروغ، واهی و غیرصادقانه است.»

در همین حال، غلام‌حسین فخری، رییس ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری تأکید ورزید که مبارزه با فساد نباد گزینشی باشد: «مبارزه با فساد اداری به شکل گزینشی نمی‌شود که یک تعداد افراد مستثنا باشند و یک تعداد افراد تعقیب شوند.»

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن