افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

پرونده بدرفتاری جنسی با دانش آموزان لوگری به کجا رسید؟

دادستانی کل کشور می‌گوید که از رییس جامعه مدنی ولایت لوگر و همکار اش در پیوند به اتهام های استفاده جنسی از دانش آموزان در این ولایت بازجویی صورت گرفته و نتیجه آن به زودی روشن خواهد شد.

یک ماه پیش گزارش‌ها مبنی بر استفاده جنسی از بیشتر از ۵۰۰ دانش آموز در لوگر به نشر رسید. به تاز‌گی دادستانی کل و کمیسیون حقوق بشر بررسی روی این ادعاها را آغاز کرده ‌اند.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل کشور میگوید: “صحبت های ابتدایی با خود کسی که گفته میشود اطلاع دهنده این قضیه است، صورت گرفته است. در کنار آن پلان (برنامه) تحقیفات همه جانبه و جامع این هیات ترسیم شده است. صحبت های با وزارت محترم معارف همچنان با کمیسیون حقوق بشر افغانستان داشتیم.”

در همین حال وزارت معارف نیز به گونه‌ی جداگانه اتهام‌های اذیت جنسی در شماری از مکتب های ولایت لوگر را بررسی کرده است. اما این وزارت از یافته‌هایش چیزی نمی‌گوید.

راضیه صیاد کمیشنر بخش کودکان کمیسیون مستقل حقوق بشر میگوید: “این بررسی ها چون تازه آغاز شده… من مواردی را از پیشرفت‌ها نمی‌توانم متاسفانه شریک بسازم.”

در پی همگانی شدن این رویداد، مجلس نمایندگان نیز هیاتی را برای بررسی این رویداد تعین کرده است اما این هایت تا هنوز یافته هایش را با مجلس شریک نکرده است.

ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان  می‌گوید: “باور مجلس نمایندگان این است که هیات باید هرچه زودتر گزارش خود را ارایه بکند. ما هیات را فرستادیم. این هیات از همه‌ی گروها و افراد مصاحبه کرده و این را به تالار می‌آورد.”

هرچند که سازمان های جهانی به ویژه یوناما، سفارت‌های امریکا، فرانسه، بریتانیا و برخی نهادهای دیگر خارجی خواهان پیگیری هرچه زود تر ادعاهای اذیت جنسی کودکان در لوگر شده‌اند، اما روند بررسی زمان‌گیر پنداشته می‌شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن