افغانستاناقتصادی

پروژه های نیمه کاره در دایکندی در حال تخریب شدن هستند

شماری از باشندگان ولایت دایکندی از سرنوشت مبهم پروژه‌های انکشافی نیمه‌کاره در این ولایت ابراز نگرانی کرده می‌گویند بیشتر این پروژه‌ها به‌دلیل بی‌توجهی طالبان در آستانه‌ی تخریب‌شدن قرار دارند.
شماری از باشندگان دایکندی به رسانه ها گفتند امکانات و تجهیزات پروژه‌های انکشافی نیمه‌کاره به سرقت رفته است.
آنان می‌افزایند در جریان دو سال گذشته هیچ اقدامی در راستای آغاز دوباره‌ی کار این پروژه‌ها صورت نگرفته و به حال خودشان رها شده‌اند.
براساس آمار مسئولان ریاست اقتصاد طالبان در دایکندی، به تعداد ۱۱۳ پروژه‌ی خرد و بزرگ انکشافی به ارزش بالغ بر یک میلیارد افغانی از دوران نظام جمهوریت به‌شکل نیمه‌کاره باقی مانده‌اند.
جواد علی‌زاده، یکی از جوانان دایکندی می‌گوید این پروژه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اند و با تکمیل کار آن‌ها بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.
علی‌زاده به فراموشی‌سپردن این پروژه‌ها را نگران‌کننده خوانده و می‌گوید در صورتی که به این پروژه‌ها از سوی اداره‌ی محلی طالبان توجه نشود، «شاهد از بین‌رفتن زیربناهای اقتصادی و دست‌آوردهای چندین‌ساله‌ی مردم دایکندی خواهیم بود».
مصطفا، یکی دیگر از باشندگان شهر نیلی، مرکز دایکندی نیز بر تکمیل کار و حفظ و مراقبت این پروژه‌ها به‌عنوان سرمایه‌های مردم این ولایت تأکید می‌کند.
قاسم، دیگر باشنده‌ی دایکندی نیز می‌گوید پس از روی کارآمدن طالبان، هیچ‌گونه توجهی در قسمت حفظ و مراقبت پروژه‌های نیمه‌کاره در این ولایت نشده است.
او می‌گوید اگر طالبان توان ساخت‌وساز و انکشاف را ندارند، حداقل در قسمت حفظ و مراقبت پروژه‌های عامه توجه کنند.
از سوی هم، باشندگان دایکندی می‌گویند که در دوران حکومت قبلی به‌دلایل مختلف همواره مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.
به‌گفته‌ی آنان، در راستای انکشاف و ساخت‌وساز زیربناهای دایکندی کم‌ترین توجه صورت گرفته و اکنون هم هیچ امیدی برای بهبود وضعیت وجود ندارد.
با این حال، مسئولان محلی طالبان در دایکندی از ابراز نظر در این‌باره خودداری می‌کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن