برگزیده های سایت

پسر ملا عمر رئیس کمیسیون نظامی طالبان شد

طالبان ملا محمد یعقوب، پسر ملا محمد عمر رهبر پیشین این گروه را به عنوان رییس کمیسیون نظامی‌شان در ۱۵ ولایت افغانستان تعیین کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ طالبان گفته‌اند ملا محمد یعقوب در یک نشست فوق‌العادۀ شورای رهبری این گروه به عنوان رییس کمیسیون نظامی تعیین شده‌است.

در بیانیه‌یی که از سوی طالبان به نشر رسیده گفته شده که ملا عبدالمنان برادر ملا عمر نیز پیش از این به عنوان رییس امور دینی و دعوت این گروه تعیین شده بود.

هرچند در مورد محل دقیق این نشست چیزی گفته نشده اما شورای رهبری طالبان در کویتۀ پاکستان موقعیت دارد و از آن‌جا برنامه‌های‌شان سازمان‌دهی می‌گردد.

ملا رسول و ملا منان پسر و برادر رهبر پیشین طالبان پس از مرگ ملا محمد عمر، در آغاز گزینش ملا اختر منصور به عنوان رهبر طالبان، از مخالفان سرسخت او به شمار می‌آمدند.

هرچند شماری از فرمان‌دهان ارشد طالبان در آن زمان در کنار اعضای خانه‌وادۀ ملا عمر در مخالفت با منصور قرار داشتند اما اخیرا ملا رسول و ملا منان نیز از ملا منصور بیعت کردند.

با این حال پیوستن اعضای خانه‌وادۀ رهبر پیشین طالبان با ملا اختر محمد منصور نتوانسته شگاف‌های ایجادشده در میان طالبان را کاهش دهد و این گروه در حال حاضر به چنددسته تقسیم شده‌اند.

از سویی، تمرکز طالبان در حالی بالای بخش نظامی‌شان افزایش یافته که قرار بود این گروه در ماه گذشتۀ میلادی در میزا مذاکره با حکومت افغانستان حاضر شوند.

تعیین رییس کمیسیون نظامی پس از رد گفت‌گو با حکومت افغانستان از سوی طالبان نشان می‌دهد که این گروه در صدد افزایش حمله‌های‌شان هستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن