افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

پس از بررسی شکایات علیه قیصاری اقدام می کنیم

وزارت داخله می‌گوید که شکایت‌های زیادی علیه نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب دریافت کرده که مردم وی را به آذیت و آزار و داشتن افراد مسلح غیر مسوول متهم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، مروه امینی، معاون سخنگوی وزارت داخله امروز چهارشنبه ۲۷ نومبر (۶ قوس) به صدای امریکا گفته است که در حال حاضر این وزارت، مصروف بررسی این شکایت‌ها است.

خانم امینی افزود: “شکایت‌ها علیه قیصاری زیاد شده است. گذشت‌گذار افراد مسلح وابسته به آقای قیصاری، اذیت و آزار مردم و برخی از کارهای غیرقانونی دیگر از شکایت‌های بوده که به وزارت داخله رسیده است.”

معاون سخنگوی وزارت داخله افزود که “پس از بررسی‌ها در این مورد، علیه نظام‌الدین قیصاری و افرادش اقدام خواهند کرد.”

در همین حال، یک منبع امنیتی در ولایت می گوید که پس از شکایت‌های مردم از اذیت و آزار افراد وابسته به آقای قیصاری، پولیس خانۀ وی را در این ولایت محاصر کرده است.

اما وزارت داخله افغانستان و نزدیکان نظام‌الدین قیصاری این ادعا را رد کرده و آن را بی‌بنیاد عنوان کرده اند.

همزمان با این، قوماندانی امنیه فاریاب می‌گوید که دیروز (سه شنبه) نیروهای ویژه امنیت ملی شماری از افراد مسلح وابسته به فرح‌الدین قیصاری، پسر نظام‌الدین قیصاری را با شماری از سلاح‌های “سبک و سنگین” در مرکز این ولایت بازداشت کرده اند.

نعمت الله طوفان، آمر امنیت پولیس فاریاب می گویند”این افراد به دلیل حمل سلاح غیرقانونی” بازداشت شده اند اما پس از چند ساعت ریاست امنیت ملی فاریاب آنان را با سلاح‌های دست داشتۀ شان رها کرده است.

نظام‌الدین قیصاری تا اکنون در مورد این ادعاها چیزی نگفته است؛ اما دو روز پیش در میان‌ هوادارانش در شهر مزارشریف ظاهر شد و با اعلام موجودیت حزبی زیر نام “جنبش اسلامی افغانستان” گفت که برای جلوگیری از “استبداد” در این کشور تلاش می‌کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن