افغانستانبرگزیده های سایتجهان

پناهگاه‌های امن هراس افگنان درپاکستان یک مشکل جدی است

جنرال جان میک نکلسون که به حیث فرمانده تازه نیروهای ناتو درافغانستان نامزد شده است گفته است که تا زمانی که پناه‌گاه‌های امن طالبان وشبکه‌ی حقانی درپاکستان باشند و سازمان استخباراتی پاکستان موسوم به آی اس آی از این گروه‌ها پشتیبانی کنند، آمدن ثبات درافغانستان دشوار خواهد بود.

وی نامزد مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو درافغانستان دریک نشست استعماعیه کمیته تسلیحاتی سنای ایالات متحده حضور یافت و از تصمیم‌های آینده‌اش ثبات افغانستان به سناتوران سخن زد.

وی ازبدتر شدن اوضاع امنیتی در افغانستان هشدار داده گفت نیروهای امریکایی باید با درنظر داشت اوضاع افغانستان ازاین کشور بیرون شوند.

وی افزود: “من پناه‌گاه‌های امن هراس افگنان را درپاکستان همچون یک شکل جدی می‌پندارم. دشمنان ما به ویژه شبکه حقانی ازپناه‌گاه‌های امن درپاکستان لذت می‌برند.”

در همین حال جان مکین رئیس کمیته تسلیحاتی سنای امریکا گفت: “جهان یک بار افغانستان را تنها گذاشت و این کشور به پناه‌گاه امن هراس افگنان مبدل شد. کسانی که ما را آماج قراردادند ما نباید این اشتباه را تکرار کنیم. تهدیدها درافغانستان جدی و واقعی استند. تا به امنیت جهان تهدید استند. ما می‌توانیم همانند کوریا درافغانستان حضوردرازمدت داشته باشیم. یکی ازبزرگترین مشکلات پناه‌‎گاهای امن هراس افگنان به ویژه شبکه حقانی درپاکستان و دخالت آی اس آی با این گروه است.”

وی نیروهای امنیتی پاکستان و افغانستان را فرا خواند تا به گونه‌ی مشترک دربرابر دشمنان مشترک شان پیکار کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن